کلینیک ارتوپدی در شیراز

کلینیک ارتوپدی در شیراز
  • ۱۴۰۰/۰۵/۲۹

کلینیک ارتوپدی در شیراز

ارتوپدی در شیراز
ارتوپدی در شیراز

کلینیک ارتوپدی در شیراز همه ما در طول زندگی خود ممکن است دچار درد در مفاصل و استخوان ها شویم، این مشکلات در افراد سن بالا بیشتر رخ می دهد. یک متخصص ارتوپد می تواند به ما در زمینه مشکلات مربوط به مفاصل و استخوان ها کمک کند. پیشگیری از برخی بیماری های نسبتا شایع همچون آرتروز، تشخیص انواع مشکلات مانند شکستگی ها ، انتخاب روش های درمانی مانند دارو درمانی، جراحی و… از جمله فعالیت های یک متخصص ارتوپد خوب است.

ورود به دپارتمان ارتوپدی برای دریافت نوبت

ارتوپدی چیست؟

دانش پزشکی و مطالعه در این زمینه بسیار گسترده و وسیع است و زمانی که شخص دوره پزشکی عمومی را طی می کند می تواند تخصص خود را انتخاب کرده و در آن زمینه اطلاعات و دانش خود را افزایش دهد.

پزشکان و متخصصانی که در زمینه ارتوپدی فعالیت دارند معمولاً اطلاعاتشان در مورد تشخیص مشکلات اسکلتی، توانبخشی بیماری‌ ها و صدمات جسمانی خواهد بود که معمولاً بر سیستم اسکلتی و عضلانی بدن اتفاق می‌ افتد.

درمان هر گونه عارضع در ناحیه استخوان ها، عصب ها، تاندون ها، رباط مفاصل و دیگر قسمت های مشابه بر عهده پزشک ارتوپد بوده که با تشخیص درست می تواند آسیب های پیش آمده را درمان کند.

در حال حاضر همه افراد در گروه‌ های سنی به تخصصی مانند ارتوپدی نیاز دارند.

معمولاً برخی از نوزادان و حتی نوجوانان ممکن است زانوهای پرانتزی و یا ضربدری داشته باشند که ممکن است حتی به صورت مادرزادی و یا در اثر انجام فعالیت های نادرست این عارضه برای آنها اتفاق بیفتد، در چنین شرایطی این متخصصان ارتوپدی هستند که می‌ توانند با روش‌ های مناسب و حتی انجام عمل‌ های جراحی هرگونه آسیب استخوان ها را نیز برطرف نمایند.

متخصص ارتوپدی می تواند بدترین عارضه ها مانند ترمیم و شکستگی استخوان را به راحتی بهبود بخشیده و سلامت جسمانی و فیزیکی افراد را بازگرداند.

به طور کلی وظایف پزشک ارتوپد در مرحله اول تشخیص آسیب و یا اختلالات فیزیکی خواهد بود، که همچنین می تواند به واسطه تشخیص خود دارو درمانی را در آغاز کرده و یا در صورت نیاز عمل های جراحی را انجام خواهد داد.

متخصصان ارتوپد می‌ توانند تمرینات توانبخشی و یا درمان های فیزیکی را برای افراد در نظر بگیرند که می‌ تواند باعث افزایش قدرت جسمانی آنها شود.

به طور کلی شاخه ارتوپدی برای اصلاح نقص های جسمانی بدن است و یا به اصطلاح می‌ توانند برای جلوگیری از تغییر شکل بدن از این روش های پزشکی استفاده نمایند.

ارتوپدی کیست؟

بسیاری از افراد ممکن است با ورود به سنین میانسالی آسیب‌ ها و درد هایی را در نواحی مختلف بدن خود به ویژه استخوان ها و مفاصل مشاهده نمایند، البته چنین عوارضی ممکن است برای همه افراد در همه گروه‌ های سنی به وجود آید، اما معمولا برای افراد میانسال و بزرگسال بیشتر رخ می دهد.

مطالعه بیشتر  متخصص زنان در شیراز

با وجود چنین دردها و آسیب‌ هایی افراد باید به پزشکان و متخصصان ارتوپدی مراجعه نمایند. کلیه متخصصان ارتوپد شناخت کاملی در مورد اندام های حیاتی بدن داشته و می‌ توانند سلامت استخوان ها، مفاصل و غضروف ها را نیز به طور تخصصی بازگردانند.

متخصصین ارتوپدی در شیراز و دیگر مراکز در زمینه‌ های تخصصی فعالیت می‌ کنند، برخی از آنها فقط در زمینه دست، برخی دیگر در ناحیه پا و برخی کمر و ستون فقرات و دیگر اندام ها به صورت تخصصی فعالیت خود را انجام خواهند داد.

توجه داشته باشید که متخصصان ارتوپدی در شیراز می‌ توانند فرآیند درمان بیماری های استخوانی و مفاصل را نیز برای شما انجام دهند و با روش های مختلف مانند دارو درمانی و یا نهایتا با انجام جراحی می‌ توانند عوارض پیش آمد را نیز بهبود ببخشند.

وظایف اصلی پزشک ارتوپدی

پیشرفت علم پزشکی باعث میشود تا همه افراد بتوانند آسیب ها و هرگونه مشکلات و بیماری های خود را با مراجعه به متخصصین مربوطه درمان نمایند. کشور ما در زمینه ارتوپدی پیشرفت بسیار زیادی داشته و متخصصان زیادی در مراکز مختلف به ویژه در استان شیراز فعالیت خود را آغاز کرده و می توانند نیاز بیماران را به خوبی برطرف سازند.

یکی از مهمترین وظایفی که دکتر ارتوپدی انجام می دهد این است که می تواند آسیب هایی که به نقاط مختلف وارد میشود را به خوبی شناسایی کند. توجه داشته باشید که پزشک ارتوپدی در زمینه بیماری‌ های استخوانی، مفاصل، آرتروز و تومورهای استخوانی فعالیت می کند و باید بتواند با معاینه درست و عکسبرداری های دقیق، تشخیص به موقع را نیز انجام دهد.

متخصص ارتوپدی می تواند روش درمانی مناسبی برای بیمار در پیش بگیرد. در مرحله اول با انجام فعالیت های ورزشی میزان آسیب را در نواحی مختلف می سنجد، البته خراب شدن مفاصل و بروز آرتروز و ساییدگی مفصل علائم مشهودی دارد.

هر گونه عفونت در اندام های مختلف و وجود تومور در استخوان ها و بافت های نرم بدن همگی توسط متخصص ارتوپدی شناسایی میشوند. متخصصان ارتوپدی می توانند بیماری های مادرزادی را نیز به راحتی تشخیص دهند. پزشک ارتوپدی با درمان دقیق و درست می تواند عارضه پیش آمده را برای همه افراد درمان نماید.

برای درمان کدام آسیب ها باید به ارتوپد مراجعه کرد؟

با بروز برخی آسیب ها و بیماری ها در اولین مرحله افراد باید بدانند که به کدام متخصص در چه زمینه ای مراجعه نمایند، تا بتوانند مشکل پیش آمده را برای آنها بهبود ببخشند. هرگونه آسیب در اندام های خارجی بدن می تواند خطرناک باشد که با مراجعه به متخصص ارتوپد می‌ توانید این عارضه را برطرف نمایید.

هرگونه پیچ خوردگی و رگ به رگ شدن مفاصل، و حتی کشیدگی عضلات می تواند عامل دردآوری باشد که با مراجعه به پزشک ارتوپد می توانید بهترین راه حل را برای تسکین و بهبود آنها در پیش بگیرید. شکستگی و دررفتگی در مهره های گردن، ستون فقرات و قفسه سینه نیز در حیطه تخصص پزشک ارتوپد خواهد بود.

شما می توانید برای شکستگی و یا درد ناشی از استخوان دنبالچه و حتی در رفتگی های استخوان بازو، کتف و ترقوه به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید.

مطالعه بیشتر  تست نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام چیست؟

متخصصان ارتوپدی در زمینه در رفتگی و جا انداختن استخوان و مفاصل مختلف و همچنین  انگشتان، کف دست و دیگر قسمت‌ های بدن تبحر و تخصص کافی دارند.

هرگونه آسیب در ناحیه دنده ها و لگن خاصره به راحتی قابل درمان بوده به شرط آنکه به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه نمایید. درمان مشکلات زانو، کشکک، پنجه پا و دیگر قسمت‌ ها همگی مربوط به تخصص و تبحر پزشکی ارتوپدی خواهد بود.

همچنین پزشکان ارتوپدی در زمینه درمان ناهنجاری ها و بیماری های مادرزادی فعالیت می کنند و می توانند راه حل های مناسب را برای درمان عفونت های استخوانی و مفاصلی ارائه دهند.

از طرفی دیگر ممکن است افراد به دلایل مختلف دچار بیماری‌ های خطرناکی مانند تومورهای استخوانی شوند که متخصصان می‌ توانند آسیب پیش آمده را به صورت دقیق بررسی کرده و اقدامات لازم را برای درمان آنها انجام دهند.

ویژگی متخصصان ارتوپدی

بسیاری از افراد در زمان بروز بیماری های مختلف سعی دارند به پزشکان مجرب و ماهر مراجعه کنند، تا بتوانند بیماری آنها را سریعتر تشخیص داده و روند درمان را آغاز نمایند. به طور کلی متخصصان ارتوپدی که در مراکز درمانی در کلینیک های شیراز فعالیت می‌ کنند به دلیل تجربه بسیار بالایی که دارند کاملا شناخته شده هستند و مورد اعتماد بیماران مختلف قرار می‌ گیرند. متخصصان علاوه بر تشخیص درست می تواند درمان مناسب برای افراد را در پیش بگیرند و البته به دلیل تجربه بالا می‌ توانند عوارض احتمالی را نیز بررسی و پیش بینی کنند.

برخی از خدمات  متخصص ارتوپدی

بیماری آرتروز

اگرچه برخی از تغییرات مفصل غیرقابل برگشت هستند، اما بیشتر بیماران نیازی به جراحی تعویض مفصل نخواهند داشت.

علائم آرتروز می تواند در بیماران بسیار متفاوت باشد. هدف از درمان در آرتروز کاهش درد و بهبود عملکرد است. ورزش بخش مهمی از درمان آرتروز است، زیرا می تواند باعث کاهش درد مفاصل و بهبود عملکرد شود.

در حال حاضر، هیچ درمانی وجود ندارد که بتواند آسیب آرتروز را در مفاصل معکوس کند. محققان در حال تلاش برای یافتن راه هایی برای کاهش یا برگشت این آسیب مفصلی هستند.

آرتروز یک بیماری شایع مفصلی است که اغلب در افراد میان سال تا سالخورده مبتلا می شود. این عارضه معمولاً به عنوان “فرسودگی” مفاصل شناخته می شود. آرتروز یک بیماری در کل مفصل است که شامل آسیب به غضروف، پوشش مفصلی، رباط ها و استخوان است.

اگرچه این مورد در افراد مسن بیشتر دیده می شود، اما گفتن اینکه مفاصل فقط “فرسوده شده اند” دقیقاً دقیق نیست. این ویژگی با تجزیه غضروف، تغییرات استخوانی مفاصل، زوال تاندون ها و رباط ها و درجات مختلف التهاب پوشش مفصلی مشخص می شود.

درمان آرتروز با PRP

در دهه گذشته، یک درمان پیشرفته معروف به پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) به دلیل توانایی در بهبود ترمیم بافت های آسیب دیده، مورد توجه قرار گرفت. به عنوان بخشی جدا شده از خون که از پلاسما ، پلاکت ها (قطعات سلول لخته کننده) و عوامل رشد تشکیل شده است ، باعث بهبودی می شود که به نوبه خود باعث بازسازی بافت می شود. یکی از کاربردهای این درمان، درمان آرتروز زانو است، جایی که از گذشته در فضای مفصلی تزریق شده است. با این حال، در سال های اخیر، پزشکان رویکرد جدید تزریق آن را در بافت استخوان کشف کرده اند.

مطالعه بیشتر  درمان آرتروز
کلینیک ارتوپدی در شیراز
کلینیک ارتوپدی در شیراز

آرتروپلاستی

آرتروپلاستی یا همان جراحی تعویض مفصل یک روش جراحی سنتی یا باز است که ناحیه ای را به طور کامل باز می کند.

در طی این روش بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد و بعد از ایجاد برش بر روی ناحیه مورد نظر قسمت های آسیب دیده خارج شده و با مفصل مصنوعی تعویض می گردد. این جراحی آخرین مرحله درمانی برای افرادی است که چندین سال از آرتروز رنج می برند و سایر روش های درمانی برای کاهش درد ان ها پاسخگو نبوده. همچنین مناسب برای کسانی است که در یک حادثه دچار اسیب شدید شده اند.

روش آرتروسکوپی نیز یک روش کم تهاجمی است که شامل جراحی ها با برش کوچک است که ناحیه ای را به طور کامل باز نمی کند. نوع روشی است که انتخاب آن به شدت آسیب دیدگی، محل آسیب مفصل شما و شدت شرایط مفصلی شما بستگی دارد.

آرتروسکوپی روشی است که در آن معاینه و درمان آسیب قسمت داخلی مفصل با استفاده از آرتروسکوپ انجام می شود، نوعی دوربین که از طریق یک برش کوچک به مفصل وارد می شود و به جراح امکان مشاهده ناحیه مفصل را می دهد. برش دوم برای قرار دادن ابزارهای جراحی کوچک ایجاد می شود که هم برای تشخیص و هم برای انجام آنچه در طول عمل مورد نیاز است استفاده می شود.

از بین بردن بافت آسیب دیده ، بخیه و سایر تعمیرات جزء مواردی است که از طریق آرتروسکوپی می توان بررسی و درمان نمود. از آرتروسکوپی می توان برای درمان طیف وسیعی از مشکلات از جمله آرتروز، پارگی، آسیب دیدگی مفاصل و شرایط التهابی یا غیر التهابی استفاده کرد.

شکستگی استخوان

شکستگی استخوان یکی از رایج ترین دلایل مراجعه به متخصص ارتوپدی است. این می تواند از یک ترک نازک تا یک شکست کامل باشد. استخوان می تواند به صورت ضربدری ، طولی ، در چندین مکان یا به قطعات زیادی شکسته شود. بیشتر شکستگی ها هنگامی اتفاق می افتند که استخوان تحت فشار یا ضربه شدید قرار گرفته باشد.

بیشتر شکستگی ها هنگام بروز آسیب اولیه با درد شدید همراه هستند. هنگام حرکت یا لمس ناحیه آسیب دیده ممکن است بدتر شود. در بعضی موارد ، حتی ممکن است از درد خارج شوید. همچنین ممکن است از شوک دچار سرگیجه یا سردی شوید.

سایر علائم احتمالی شکستگی عبارتند از:

7 دیدگاه

  • هادی, 1399/09/30 @ 15:42 پاسخ

    تقریبا 18 ماه پیش پایم شکسته بود و بعد از باز کردن گچ پام دکتر برام 10 جلسه فیزیوتراپی نوشت ولی من کلا 4 جلسه رفتم ولی الان یکم زیاد راه میرم خیلی درد بدی در پایی که شکسته احساس میکنم .آیا بعد از این مدت هم میشه دوباره برای درمان, فیزیوتراپی رفت؟

    • پشتیبان سایت, 1399/10/08 @ 16:28 پاسخ

      سلام وقت شما بخیر
      بهتره برای بررسی ابتدا به یک متخصص ارتوپدی مراجعه کنید. بعد در صورت نیاز برای شما فیزیوتراپی ممکن است تجویز شود.

  • فاطمه شهبازی, 1399/09/30 @ 15:50 پاسخ

    دختر 21 ساله ای دارم که مدتی است متوجه کف پای صافش شده ام و به پزشک مراجعه کردم و پزشک تشخیص داد که کف پای صاف انعطاف پذیر دارد .آیا این مشکل با فیزیوتراپی درمان میشود؟ خواهشا جواب سوالم را بدهید.

    • پشتیبان سایت, 1399/10/08 @ 16:26 پاسخ

      سلام وقت بخیر
      صافی کف پا یکی از اختلالات شایع پا است و زمانی که قوس داخلی کف پا وجود نداشته باشد فرد به صافی کف پا مبتلا است. با مراجعه به فیزیوتراپی تا میزان چشم گیری این مشکل درمان می شود.

  • ساره, 1399/12/17 @ 09:27 پاسخ

    سلام و خسته نباشید

    من خانم 49 ساله هستم و آرتروز گردن گرفتم آیا درمان دارویی داره ؟آیا با فیزیو تراپی میشه درمان کرد ؟

  • نادیا, 1399/12/17 @ 09:29 پاسخ

    سلام

    می خواستم ازتون بپرسم علت تورم و بادکردن دست ها فقط هنگام سرد شدن هوا چی می تونه باشه ؟

  • مهسا, 1400/07/17 @ 01:19 پاسخ

    سلام.قسمت بیرونی مچ پای راستم یک تورم گلوله ای مانند نرم داره که حدود ده ساله جایش ثابته و سایزش هم کمی کوچکتر شده.با لمس دست حالت مایع و نرمی داره و فقط وقتی روی انگشتان می ایستم قابل لمس هست…بدون درد هم هست
    اخیرا متوجه شدم از بالای ان برامدگی تا حدود ۳۰سانت رگهای واریسی ریزی روی پوست پام قابل مشاهده هست که نگرانم کرد
    برای پیگیری باید به چه دکتری مراجعه کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button