چگونه دندان های زرد خود را سفید کنیم؟

چگونه دندان های زرد خود را سفید کنیم؟
  • ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
چگونه دندان های زرد خود را سفید کنیم؟
چگونه دندان های زرد خود را سفید کنیم؟

چگونه دندان های زرد خود را سفید کنیم؟

چگونه دندان های زرد خود را سفید کنیم؟ علت زردی دندان چیست؟ اجزای تشکیل دنده دندان چیست؟ چگونه می توان زردی دندان را از بین ببریم؟ آیا با افزایش سن رنگ دندان ها تغییر می کند؟ آیا با استفاده از جوش شیرین می توان زردی دندان را از بین برد؟ جوش شیرین برای دندان ضرر دارد؟

در طول دوران زندگی ممکن است، دندان هایتان به مروز زمان زرد شود. که زرد شدن دندان ها باعث از بین رفتن اعتماد به نفس و زیبایی ظاهری در افراد می شود.

برای از بین بردن زردی دندان، کلینیک های دندان پزشکی، خدماتی را نظیر بلیچینگ، کامپوزیت، لمینت به افراد ارائه می دهند. علاوه بر اینها ممکن است روش های مصنوعی و شیمیایی نظیر : خمیر دندان‌های مخصوص سفید کننده‌ی دندان، لکه بر هاو … را به افراد پیشنهاد دهند. که این موارد را می توان از دارو خانه ها تهیه کرد. این سفید کننده ها و لکه بر ها علاوه بر فوایدشان، مشکلاتی را نیز در بر دارند.

علت زردی دندان چیست؟

زرد شدن دندان در بیشتر مواقع، بسته به سن افراد دارد. با افزایش سن، میزان تخریب و زرد شدن دندان هم افزایش می یابد.

دو عامل اصلی که سبب زرد شدن دندان می شود، شامل:

  •  استفاده مکرر از سیگار و مواد مخدر و یا عادت های بد غذایی است که سبب زرد شدن دندان می گردد.
  • ضربه و از بین رفتن مینای دندان هم باعث زرد شدن دندان می شود.
مطالعه بیشتر  درمان آرتروز

اجزای تشکیل دهنده دندان

دندان از دو بخش اصلی ریشه و تاج تشکیل شده است.

تاج دندان از دو قسمت تشکیل شده است که می توان آن را مشاهده کرد که شامل:

مینای دندان:

در بیرونی ترین لایه تاج دندان واقع شده و به رنگ سفید می باشد. و رنگ سفید دندان هم از همین نشأت می گیرد. وظیفه اصلی مینای دندان حفاظت از عاج دندان است. بنابر این با افزایش سن و رعایت نکردن اندازه‌ی استفاده از برخی محصولات غذایی نظیر قهوه و چای، نوشابه و یا حتی برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها، مینای دندان از بین می رود، و جای خود را به عاج دندان می دهد.

عاج دندان:

به عنوان تنه اصلی تاج دندان به حساب می آید. رنگ عاج دندان زرد می باشد. همچنین بافت عاج دندان نسبت به تاج دندان از استحکام کم تری بر خوردار است. و از نظر قدرت هم نسبت به تاج دندان سست تر می باشد.

با تابش نور خورشید بر روی دندان به دلیل نازک بودن و شفاف بودن لایه ی مینای دندان، می توانیم رنگ زرد عاج دندان را تا حدودی مشاهده کنیم.

روش ها و راهکار های ساده و طبیعی برای سفید کردن دندان

چگونه دندان های زرد خود را سفید کنیم؟
چگونه دندان های زرد خود را سفید کنیم؟

استفاده از روغن های گیاهی

شست و شو مکرر دهان و دندان از طریق روغن های گیاهی و طبیعی نظیر روغن نارگیل و یا کنجد و .. که دارای اسید اوریک فراوان می باشد، می تواند بهترین راه برای سفید کردن دندان های زرد شده به حساب آید. و به عنوان یکی از روش های سنتی و قدیمی به محسوب می شود.

که طرز استفاده از این روغن ها به این صورت است که بعد از استفاده از مسواک، مقداری روغن را به مدت 10 دقیقه در دهان و لابه لای
دندان‌هایتان بچرخانید و در نهایت آن را از دهان خارج کنید.

مطالعه بیشتر  درمان پوست پرتقالی چیست؟

استفاده از جوش شیرین

یکی از روش هایی که سبب سفید شدن دندان ها می شود، استفاده از جوش شیرین است که تمامی باکتری های دندان و دهان را از بین می برد. استفاده از جوش شیرین هیچ آسیب و ضرری به لثه ها و مینای دندان نمی زند و سبب از بین بردن لکه ها و زردی دندان ها می شود.

استفاده از برخی از میوها در سفید شدن دندان

با مصرف توت فرنگی می توان باکتری های موجود در دهان و دندان را از بین برد. زیرا این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است. علاوه بر توت فرنگی میوه هایی دیگری نظیر پاپایا به دلیل داشتن آنزیم پایین و میوه آناناس به دلیل داشتن آنزیم بروملین، می‌توانند اثرات سفید کننده‌ای را برای دندان‌ها داشته باشند.

علاوه بر میوه ها، پوست میوه هایی نظیر موز، لیمو ترش، پرتقال به دلیل اسید های مفید خاص می تواند راهکاری برای سفید شدن دندان های شما به حساب آید. به دلیل اسیدی بودن پوست میوه هایی نظیر پرتقال و لیموترش، باید حتما بعد از مصرف، دهان خود را با آب بشویید. زیرا طولانی ماندن آن ها در دهان سبب از بین بردن مینای دندان می شود و به لثه ها آسیب وارد می کند.

اصلاح رژیم و عادت های غذایی

با اجتناب از مصرف بی رویه و پیش از حد برخی از مواد غذایی مانند: نوشابه ها، چای، قهوه، مرکبات و به طور کلی مصرف مواد غذایی که حاوی رنگ های طبیعی و یا مصنوعی هستند، می توانید از زرد شدن دندان هایتان جلوگیری کنید. بعد از میل نمودن غذا بلافاصله از مسواک استفاده نکنید. و حداقل 30 دقیقه صبر و حوصله به خرج دهید و بعد مسواک کنید.

مطالعه بیشتر  کاشت دندان در شیراز

استفاده از آب اکسیژنه

یکی دیگر از راهکار هایی که می تواند منجر به سفید شدن دندان ها در افراد شود، استفاده از آب اکسیژنه یا پراکسید هیدروژن است. پراکسید هیدروژن محلولی آنتی‌باکتریال است که برای پاک کردن و سفید کردن دهان و دندان می‌توان از آن استفاده نمود. و همچنین به عنوان یک دهان شوی ، به صورت روزانه می توانید مصرف کنید. ممکن اس بعضی از افراد به آب اکسیژنه حساسیت داشته باشند و با مصرف آن واکنش نشان دهند

پراکسید هیدروژن را نباید به صورت غلیظ و خالص استفاده کرد. و برای بهتر عمل کردن و سفید شدن دندان ها می توانید آب اکسیژنه را با جوش شیرین مخلوط و سپس به مدت2 دقیقه در بازده زمانی 2 هفته مسواک کنید، تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

بهترین کلینیک دندان پزشکی در شیراز

درمانگاه سهامی با داشتن بخش دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان می‌تواند تمامی مشکلات دهان و دندان را به خصوص زردی دندان ها را به صورت دقیق بررسی و درمان نماید.

لازم به ذکر است که یکی از مهمترین ویژگی‌های این درمانگاه داشتن مجهز ترین و پیشرفته ترین دستگاه ها می باشد. همچنین دندان پزشکی درمانگاه سهامی در شیراز دارای متخصصان با تجربه و ماهر هستند، که به صورت 24 ساله، خدمات ارزنده ای را به بیماران خود عرضه می کنند.

شما از طریق وبسایت درمانگاه تخصصی سهامی، می توانید اقدام به دریافت نوبت به صورت آنلاین انجام دهید.

___________________________________________________

راه های ارتباطی با درمانگاه سهامی

کانال آپارات درمانگاه سهامی

کانال نماشا درمانگاه سهامی

آدرس پیج اینستاگرام درمانگاه سهامی

شماره تماس : ٠٩١٧٠٠٤٤٢٦٢ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۲ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۱

_________________________________________________

سایر مقالات

رادیولوژی در شیراز

رژِیم غذایی در شیراز

نقص مادرزادی قلب

سونوگرافی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button