ایمپلنت دندان در شیراز

ایمپلنت-دندان
  • ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
ایمپلنت دندان در شیراز
ایمپلنت دندان در شیراز

ایمپلنت دندان در شیراز

کاشت دندان یک راه حل طولانی مدت برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. دندانپزشک آن ها را مستقیماً در استخوان فک شما قرار می دهد ، جایی که جایگزینی مصنوعی برای ریشه دندان یا دندانهای از دست رفته شما فراهم می کند. آنها می توانند از تاج یا دندان مصنوعی پشتیبانی کنند ، به روشی مشابه که ریشه دندان های طبیعی را پشتیبانی می کند. دندان های از دست رفته می توانند اعتماد به نفس شما را از بین ببرند و همچنین بر نحوه غذا خوردن و صحبت کردن تأثیر بگذارند. ایمپلنت های دندانی یک انتخاب طولانی مدت و محتاطانه را برای جایگزینی دندان ارائه می دهند.   ایمپلنت در شیراز

کاشت دندان خود یک پیچ تیتانیوم است که مستقیماً در استخوان فک شما قرار می گیرد و جایگزین ریشه دندان از دست رفته شما می شود. پس از نصب ، استخوان اطراف ایمپلنت شما به تدریج در آن ذوب می شود و ایمپلنت را محکم نگه می دارد. سپس یک دندان کاذب (تاج یا پروتز مصنوعی) در قسمت بالای ایمپلنت (تکیه گاه) نصب می شود و جلوه ای طبیعی به لبخند شما می بخشد.

شما می توانید یک ایمپلنت اختصاصی داشته باشید ، یا اگر بیش از یک دندان جایگزین شده اید می توانید چندین کاشت داشته باشید. کاشت چندین کاشت در همان روش ممکن است. اگر دندان کم یا کم دارید ، لبخند در یک روش روزانه ممکن است برای شما مفید باشد. این از چهار تا شش ایمپلنت پشتیبانی شده توسط پل استفاده می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از دندانپزشک خود س askال کنید.

ایمپلنت چیست؟

گاها برخی از افرادی که برای درمان آسیب های دندانی به مراکز معتبر و کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می‌‌ کنند، ممکن است با نام ایمپلنت دندان مواجه شوند و برای آنها سوال شود که ایمپلنت چگونه فرایندی خواهد بود.

گاها ممکن است افراد در سنین مختلف مجبور شوند که دندان‌ های دائمی خود را از ریشه جدا کرده تا از آسیب های بیشتر در امان باشند، در چنین وضعیتی جای دندان خالی بوده و لثه بیشتر از قبل در معرض آسیب‌ های مختلف قرار می گیرد.

بسیاری از متخصصان بر این باورند که اگر لثه برای طولانی مدت خالی بماند به مرور زمان بین دیگر دندان ها فاصله افتاده و حتی لثه قوت و سلامت خود را از دست می دهد و همه روزه نازک تر از قبل خواهد شد.

در چنین وضعیتی چندین راه وجود دارد که شما می توانید از دندان مصنوعی و یا پروتزهای متحرک و یا دائمی استفاده کنید که اصطلاحاً به پروتز های دائمی ایمپلنت می‌ گویند.

ایمپلنت فرایندی است که متخصصان با استفاده از عمل های جراحی فلز پلاتین را به عنوان پایه دندان در لثه قرار داده و آن را به صورت ثابت در جای اصلی فیکس می کنند و نهایتا پس از مراحل مختلف اصل دندان قالب گیری میشود و با اجناس با کیفیت و مشابه دندان، روکشی بر روی پایه ایمپلنت قرار خواهد گرفت.

مطالعه بیشتر  خدمات درمانگاه سهامی شیراز

پس از اتمام این فرایند دندانی کاملاً طبیعی و البته ثابت بر روی لثه شما قرار می گیرد که هرگز متحرک نبوده و اطمینان داشته باشید که هرگز از جای خود جدا نمی شود.

به طور کلی ایمپلنت در شمار عمل های زیبایی قرار می‌ گیرد اما کاربرد بسیار زیادی داشته و علاوه بر سلامت سایر دندان ها به سلامت گوارش هم کمک می کند.

ایمپلنت-دندان
ایمپلنت-دندان

مزایای کاشت و گزینه های جایگزین

ما می دانیم که اگر دندان از دست رفته نداشته باشند ، احساس خودآگاهی دارند. با کاشت ، امیدوارم که بتوانید اعتماد به نفس خود را بازگردانید، در هنگام لبخند زدن ، همچنین هنگام غذا خوردن یا هنگام صحبت.

ایمپلنت تنها راه جایگزینی دندانهای از دست رفته نیست – چندین راه حل دیگر نیز وجود دارد. این شامل:

  •     دندان مصنوعی کامل یا جزئی – دندانهای کاذب متصل به یک چارچوب فلزی یا پلاستیکی متحرک
  •     بریج – دندانهای کاذب که بر روی دندانهای موجود در دو طرف دندان از دست رفته یا دندانهای شما ثابت می شوند

دندانپزشک به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما بهتر است. کاشت گزینه مناسبی برای همه نیست. این می تواند به چیزهای زیادی بستگی داشته باشد ، از جمله اینکه کدام دندان از دست رفته است ، و وضعیت دندان ها و لثه های باقی مانده شماست.

یکی از دلایلی که افراد ایمپلنت را انتخاب می کنند این است که گزینه دائمی تری نسبت به پروتزهای دندانی هستند. تا زمانی که از ایمپلنت خود به درستی مراقبت کنید ، می تواند به اندازه دندان های طبیعی دوام داشته باشد. دندانهای مصنوعی تمایل دارند حدود 5 تا 10 سال دوام داشته باشند. و همانطور که دقیقاً متناسب با دهان شما هستند ، با تغییر شکل دهان با گذشت زمان ، راحت تر می شوند.

اگر می خواهید از آسیب رساندن به دندانهای موجود خود جلوگیری کنید ، ممکن است ایمپلنت نیز یک گزینه ارجح باشد. اگر بریج داشته باشید این اتفاق می افتد ، زیرا گاهی اوقات می تواند به معنای بریدن دندان های طبیعی شما برای جا دادن آنها باشد.

مردم ممکن است پل داشته باشند زیرا در برخی شرایط ، این روش پیچیده تر از کاشت است. اگر دندانپزشک فکر نمی کند شما استخوان کافی برای قرار دادن ایمپلنت دارید و نمی خواهید پیوند استخوان داشته باشید ، ممکن است به آنها نیاز باشد. در مورد روش کاشت دندان بیشتر بخوانید.

کاشت دندان من چگونه نصب می شود؟

کاشت دندان معمولاً طی دو روش جداگانه انجام می شود. اولین مورد برای قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک شما است و سپس مورد دوم چند ماه بعد برای قرار دادن دندان جدید روی ایمپلنت.

معمولاً می توانید در جراحی دندانپزشک خود ، تحت بی حسی موضعی ، این روش را انجام دهید. اگر نسبت به درمان اضطراب خاصی دارید ، به دندانپزشک خود بگویید ، زیرا ممکن است بتواند به شما آرام بخشی بدهد تا آرام باشید. در مورد روش کاشت دندان بیشتر بخوانید.

آیا کسی می تواند کاشت دندان انجام دهد؟

کاشت دندان برای اکثر بزرگسالانی که از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند و دارای لثه های سالم هستند مناسب است. آنها برای کودکان و جوانان زیر 18 سال مناسب نیستند زیرا استخوانهای زیرین هنوز در حال رشد هستند.

مطالعه بیشتر  کاشت دندان در شیراز

دندانپزشک شما ممکن است کاشت دندان را توصیه نکند اگر:

  • سیگاری هستند
  • در ناحیه فک خود رادیوتراپی کرده اید
  • به دیابت مبتلا باشید که به خوبی کنترل نشده است
  • مبتلا به بیماری لثه (پریودنتال) باشید

با این حال ، هر مورد متفاوت است. هرگونه مشکل پزشکی را به دندانپزشک خود بگویید و در صورت گزینه ای برای کاشت به شما اطلاع می دهد.

هزینه کاشت دندان چقدر است؟

هزینه درمان بسته به تعداد کاشت شما و پیچیدگی درمان متفاوت خواهد بود. هنگامی که در مورد برنامه درمانی فردی خود بحث کردید ، دندانپزشک شما می تواند هزینه خوبی را به شما نشان دهد.

فراموش نکنید که کاشت یک راه حل طولانی مدت است ، بنابراین اگرچه هزینه آنها بیش از سایر گزینه ها برای جایگزینی دندان است ، اما مزایای آن طولانی تر است. درباره هزینه های کاشت اطلاعات بیشتری کسب کنید.

قبل از تصمیم به انجام ایمپلنت های دندانی ، سعی کنید تا حد امکان در مورد آنها اطلاعاتی کسب کنید. در تصمیم گیری عجله نکنید. با دندانپزشک خود در مورد گزینه ها و بهترین موارد در شرایط خاص خود صحبت کنید.

نکات مهم در مورد ایمپلنت دندان در شیراز

ایمپلنت
ایمپلنت

بسیاری از افراد پس از آشنایی کامل با ایمپلنت دندان تمایل دارند تا فضای خالی دندان خود را با این روش نوین پر کرده و از سلامت و زیبایی دندان های خود استفاده کنند.

اما نکته مهم آن است که چه کسانی می توانند ایمپلنت را به صورت دائمی انجام دهند.

این متخصصان هستند که می‌ توانند تشخیص دهند که آیا ایمپلنت برای شخصی مناسب است یا خیر.

در صورت مناسب بودن فرد باید پروسه های درمانی را به صورت دقیق جهت مراقبت های کامل انجام دهد.

البته باید بدانید که برای قرار گرفتن ایمپلنت در لثه متخصص باید جراحی کوچک را انجام دهد که با طی کردن دوره نقاهت کوتاه مدت لثه بهبود پیدا می‌ کند.

برای انجام ایمپلنت بهتر است به مراکز معتبر و کلینیک های شناخته شده مراجعه کنید تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

زمانی که متخصصان فرایند ایمپلنت را آغاز می‌ کنند ابتدا آزمایشات مختلف را انجام داده و بیماری‌ های زمینه‌ ای فرد را بررسی می‌ کنند، اگر شخص از دارو های رقیق کننده خون استفاده کند باید موقت آنها را قطع کرده تا فرایند ایمپلنت به اتمام برسد.

نکات کلیدی در مورد ایمپلنت

به طور کلی اگر قصد انجام ایمپلنت دندان را دارید بهتر است که به مراکز معتبر مراجعه نمایید که یکی از بهترین آنها در استان شیراز می باشد. برای انجام ایمپلنت حتما به بهترین متخصصان آگاه و کاملاً ماهر باید مراجعه شود تا سلامت بیماران حفظ شده و نتیجه مطلوب حاصل گردد.

به طور کلی ایمپلنت در شمار جراحی های حساس قرار می‌ گیرد و با سلامت جسمانی افراد ارتباط مستقیمی دارد. اگر برای انجام ایمپلنت از مواد درجه یک و باکیفیت استفاده شود، قطعا نتیجه کار بسیار مطلوب بوده و شما را به دندان های زیبا و مقاوم خواهد رساند. البته پیش از انجام ایمپلنت بهتر است که هرگونه اطلاعات در مورد شرایط جسمانی خود را با پزشکتان مطرح کرده تا بتوانید از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید.

مطالعه بیشتر  خشکی چشم 

در مورد ایمپلنت دندان

امروزه بسیاری از متخصصان سعی دارند از روش‌ های نوین برای حفظ سلامت مراجعین خود استفاده نمایند.

یکی از مهم‌ ترین قسمت‌ های بدن هر فرد که ممکن است با گذر از سنین میانسالی با آسیب‌ های جدی مواجه شود، دندان ها هستند. روش‌ های مختلفی برای درمان و بررسی دندان ها وجود دارد که از پیشرفته ترین و مهمترین آنها می توان به ایمپلنت دندان اشاره کرد.

همواره باید بدانید که فرایند ایمپلت از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و متخصصان باید بتوانند با دقت بسیار بالا و آگاهی و علم کامل فرایند ایمپلنت را برای افراد به انجام برسانند.

به طور کلی ایمپلنت در شمار فرایندهایی قرار می‌ گیرد که باید به صورت جراحی های پیشرفته و البته کوتاه مدت انجام شوند، در این شرایط متخصصان پایه‌ های پلاتینی رد در لثه افراد قرار داده و پس از بهبود و جایگذاری قطعی می توانند روکشی مانند دندان و کاملا مقاوم و مستحکم را بر روی پایه‌ های اصلی قرار دهند، البته این فرآیند در این محتوا به کوتاهی بیان شد ولی با دقت و مقدمات بسیار زیادی انجام میشود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

ایمپلنت در شیراز

ایمپلنت دندان در شیراز
ایمپلنت دندان در شیراز

با توجه به استقبال بی نظیری که از فرآیند ایمپلنت به عمل آمده است، مراکز زیادی در سراسر کشور سعی دارند خدمات دندانی را با کیفیت بالا و با استفاده از روش های نوین در اختیار افراد قرار دهند. در کلینیک های دندانپزشکی معتبر متخصصانی فعالیت دارند که به علم روز آگاهی داشته و می توانند با دستگاه های پیشرفته ایمپلنت را با دقت و ظرافت کامل برای افراد به انجام برسانند.

یکی از کلینیک های برتر در شیراز وجود دارد که همواره توانسته است با ارائه خدمات با کیفیت به مراجعین، اعتبار کافی را برای خود کسب کرده و مراجعین خدماتی کاملا با کیفیت و درجه یک را دریافت خواهند کرد. در این مراکز دندانپزشکان و متخصصانی فعالیت دارند که کاملاً به حرفه خود آشنایی داشته و می‌ توانند فرآیند ایمپلنت را با کمترین میزان آسیب و جراحت و با بهترین نتیجه برای افراد حاصل گردانند.

فواید انجام ایمپلنت

به دلایل مختلف ممکن است افراد نتوانند پایه و ریشه اصلی دندان های خود را حفظ کنند و ممکن است مجبور شوند آن را از ریشه جدا کرده و فضای خالی از آن به جای می‌ ماند، این فضای خالی اگر سریعاً به واسطه پروتز و ایمپلنت پر نشود به مرور زمان آسیب دیده و بافت لثه کاملا تخریب میشود.

اگر جای دندان خالی باشد ممکن است فاصله بین دیگر دندان ها به مرور زمان بیشتر شده و شرایط نامناسبی را برای فک و دندان‌ ها به وجود آورد، در چنین شرایطی متخصصان از فرایند ایمپلنت استفاده کرده و با استفاده از پایه هایی که در لثه قرار می گیرند دندانی ثابت را برای افراد جایگزین خواهند کرد. ایمپلنت ماندگاری بسیار زیادی داشته و پس از سال های طولانی با مشکلات متعددی مواجه نخواهد شد، البته پایه ای که بر روی دندان قرار می گیرد از جنسی مشابه دندان بود و کاملاً مستحکم، مقاوم و غیر قابل تخریب خواهد بود.

___________________________________________________

راه های ارتباطی با درمانگاه سهامی

کانال آپارات درمانگاه سهامی

کانال نماشا درمانگاه سهامی

آدرس پیج اینستاگرام درمانگاه سهامی

شماره تماس : ٠٩١٧٠٠٤٤٢٦٢ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۲ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۱

_________________________________________________

سایر مقالات

رادیولوژی در شیراز

رژِیم غذایی در شیراز

نقص مادرزادی قلب

سونوگرافی در شیراز

ایمپلنت دندان در شیراز – ایمپلنت دندان در شیراز – ایمپلنت دندان در شیراز – ایمپلنت دندان در شیراز – ایمپلنت دندان در شیراز

4 دیدگاه

  • ریما حسین پور, 1399/09/18 @ 19:42 پاسخ

    آیا وقتی ایمپلنت انجام میدهیم دندان ایمپلنت شده مثل دندان واقعی میشود؟

    • پشتیبان سایت, 1399/09/24 @ 17:29 پاسخ

      سلام وقت شما بخیر
      بله به علت قرار گیری در داخل لثه ، همانند دندان واقعی کاربرد داشته و از لحاظ ظاهری نیز تغییر چندانی ندارد.

  • ناشناس, 1399/09/18 @ 19:45 پاسخ

    پروسه ی کاشت دندان چگونه است؟

    • پشتیبان سایت, 1399/09/24 @ 17:28 پاسخ

      سلام وقت شما بخیر
      برای کاشت دندان مراحل زیر لازم است :
      پیوند استخوان و کشیدن دندان
      قرار دادن ایمپلنت
      قرار دادن هیلینگ کپ (healing cap) یا تاج موقت
      قرار دادن Abutment در ایمپلنت دندان
      قرار دادن تاج دایمی در ایمپلنت دندان
      تاج قابل جابجایی برای ایمپلنت دندان
      تاج ثابت برای ایمپلنت دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button