رژِیم غذایی

رژِیم غذایی در شیراز
  • 29 مرداد 1400

رژِیم غذایی در شیراز

اهمیت مصرف مواد مغذی مناسب به خصوص با افزایش سن بسیار پر اهمیت است. غذاهایی که هر روز برای خوردن انتخاب می کنیم می تواند تأثیرات زیادی روی ذهن و بدن بگذارد و می تواند تفاوت زیادی در روحیه و سبک زندگی ما ایجاد کند. اگرچه اغلب اوقات ممکن است خودمان را در تلاش برای مقاومت در برابر آن پیتزای لوکس ظرف عمیق ببینیم ، اما انتخاب یک جایگزین سالم می تواند واقعاً جواب بدهد! تمرین یک رژیم غذایی سالم و مصرف مداوم مواد مغذی مناسب می تواند پنج تأثیر عمده داشته باشد.

رژِیم غذایی در شیراز
رژِیم غذایی در شیراز

دلایل داشتن یک رژیم غذایی

5 تأثیر عمده یک رژیم غذایی متعادل  در زندگی

عملکرد طبیعی بدن را حفظ کنید

با افزایش سن ، ممکن است متوجه شوید که به خوبی شنوایی ندارید و یا به خاطر سپردن یادداشت های ساده ای که در سال های گذشته مشکلی نداشته اند ، مشکل دارید! باور کنید یا نه ، رژیم غذایی ما می تواند تأثیر زیادی در بسیاری از عملکردهای بدن داشته باشد. این موارد شامل پنج حس شما ، سطح pH ، فشار خون ، سطح قند خون ، توانایی بازسازی بافت ها و تعادل شما است. انجام یک رژیم غذایی سالم به شما کمک می کند تا با افزایش سن این عملکردهای بدن را حفظ کنید.

وزن سالم را حفظ کنید

این یکی باید فاقد فکر باشد. اگر هر روز غذای سرخ شده می خورید ، ظاهراً مانند بدن مطبوعی که در مجلات تناسب اندام می بینید نیستید. نه تنها خوردن غذای سالم باعث کاهش وزن می شود بلکه خطر بیماری های قلبی ، دیابت و فشار خون غیر طبیعی را نیز کاهش می دهد.

جلوگیری از بیماری ها

هنگامی که شما یک رژیم غذایی کاملاً مناسب شامل انواع میوه ها و سبزیجات ، پروتئین های بدون چربی و غلات سبوس دار که چربی ترانس و اشباع کمی دارند می خورید ، خطر بیماری و بیماری های مزمن مانند قلب و عروق و دیابت را کاهش می دهید.

حالت و انرژی

یک رژیم غذایی متعادل نه تنها بر بدن و عملکردهای آن بلکه بر ذهن شما نیز تأثیر می گذارد. ویتامین ها در عملکرد انتقال دهنده های عصبی و کمبودهایی که می توانند منجر به افسردگی و اختلالات خلقی شوند ، نقش دارند. تغذیه مناسب همچنین می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد ، که به نوبه خود می تواند به شما کمک کند تا کارهای روزمره خود را با سهولت انجام دهید ، در نهایت باعث خلق و خوی بهتر می شود – بنابراین غذای خوب بخورید!

مطالعه بیشتر  کلینیک چشم پزشکی در شیراز

تسکین استرس را فراهم کنید

مشابه تأثیری که ویتامین ها بر روحیه شما دارند ، تغذیه مناسب نیز می تواند با کاهش عوارض جانبی دارو ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، استرس را کاهش دهد و به شما در حفظ توانایی های آرامش و کنار آمدن کمک کند.

چه چیزی و چه موقع بخوریم

با عقل سلیم اکثر مردم می توانند بفهمند چه چیزی بخورند و چه چیزی نباید بخورند. میوه ها و سبزیجات ویتامین های ضروری مورد نیاز برای یک رژیم غذایی سالم را تأمین می کنند و همیشه برای شما مفید هستند. پروتئین های لاغر مانند سفیده تخم مرغ ، ماست ، ماهی قزل آلا ، ماهی تن و سایر غذاهای دریایی و سینه مرغ همه مثال های خوبی هستند. میوه ها و سبزیجات ، کربوهیدرات ها ، پروتئین بدون چربی و ویتامین ها و مواد معدنی همه از ترکیبات اصلی یک سبک زندگی سالم هستند. مهم است که بیش از حد غذا نخورید ، به این معنی که باید در هر روز قسمت کمتری از غذا مصرف کنید. از صبحانه ، ناهار و شام نباید صرف نظر کرد ، اما حتماً میان وعده ها ماست ، موز یا نوار فیبر را میل کنید. خوردن غذاهای کم حجم در کل روز باعث تسریع در متابولیسم و ​​لاغری شما می شود!

چرا داشتن یک رژیم غذایی متعادل ضروری است ؟

سبک زندگی روشی است که توسط مردم ، گروه ها و ملت ها استفاده می شود و در متن خاص جغرافیایی ، اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و مذهبی شکل می گیرد. سبک زندگی به ویژگی های ساکنان یک منطقه در زمان و مکان خاص گفته می شود. این شامل رفتارها و عملکردهای روزمره افراد در شغل ، فعالیت ها ، سرگرمی و رژیم غذایی است.

در دهه های اخیر ، سبک زندگی به عنوان یک عامل مهم سلامت بیشتر مورد توجه محققان است. طبق تحقیقات صورت گرفته  60٪ از عوامل مرتبط با سلامت فردی و کیفیت زندگی با سبک زندگی ارتباط دارد. میلیون ها نفر از یک سبک زندگی ناسالم پیروی می کنند. از این رو ، آنها با بیماری ، ناتوانی و حتی مرگ روبرو می شوند. مشکلاتی مانند بیماری های متابولیکی ، مشکلات مفصلی و اسکلتی ، بیماری های قلبی عروقی ، فشار خون بالا ، اضافه وزن ، خشونت و غیره می تواند ناشی از یک سبک زندگی ناسالم باشد. رابطه سبک زندگی و سلامتی باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

مطالعه بیشتر  بخش کودکان درمانگاه سهامی

امروز ، تغییرات گسترده ای در زندگی همه مردم رخ داده است. سوتغذیه ، رژیم غذایی ناسالم ، استعمال دخانیات ، مصرف الکل ، سو مصرف مواد مخدر ، استرس و غیره مواردی از سبک زندگی ناسالم است که از آنها به عنوان شکل غالب سبک زندگی استفاده می شود. علاوه بر این ، زندگی شهروندان با چالش های جدیدی روبرو است. به عنوان مثال ، ظهور فن آوری های جدید در IT مانند اینترنت و شبکه های ارتباطی مجازی ، دنیای ما را به سمت چالشی بزرگ سوق می دهد که سلامت جسمی و روانی افراد را تهدید می کند. چالش استفاده بیش از حد و سود استفاده از فناوری است.

بنابراین ، با توجه به مطالعات موجود می توان گفت: سبک زندگی تأثیر قابل توجهی بر سلامت جسمی و روحی انسان دارد. انواع مختلفی از این تأثیرات وجود دارد. خویشاوندی در برخی قومیت ها نوع غالب سبک زندگی است که منجر به اختلالات ژنتیکی می شود. اصلاح این سبک زندگی ناسالم عامل پیشگیری کننده برای کاهش میزان بیماری های ژنتیکی است. در برخی کشورها ، استفاده بیش از حد از مواد مخدر یک سبک عمده زندگی ناسالم است. ایران یکی از 20 کشوری است که بیشترین دارو را مصرف می کند. آنها دارو را به مداخله دیگر ترجیح می دهند. بعلاوه ، در 15 تا 40٪ موارد آنها از داروهایی بدون نسخه استفاده می كنند. مسکن ها ، قطره های چشمی و آنتی بیوتیک ها بیشترین کاربرد را در ایران دارند. در حالی که خوددرمانی مانند آنتی بیوتیک ها تأثیر منفی بر سیستم ایمنی بدن دارند ، اما اگر فرد تحت تأثیر عفونت قرار گیرد ، آنتی بیوتیک ها در درمان موثر نیستند. به طور کلی ، 10 درصد از کسانی که خود درمانی می کنند ، عوارض شدیدی مانند مقاومت به دارو را تجربه می کنند. بعضی اوقات حساسیت به دارو آنقدر شدید است که می تواند باعث مرگ شود.

بخش تغذیه درمانگاه سهامی شیراز

رژیم غذایی و شاخص توده بدن (BMI)

رژیم غذایی بزرگترین عامل در سبک زندگی است و با سلامتی رابطه مستقیم و مثبت دارد. رژیم غذایی نامناسب و عواقب آن مانند چاقی ، مسئله سالم رایج در جوامع شهری است. سبک زندگی ناسالم را می توان با BMI اندازه گیری کرد. سبک زندگی شهری منجر به مشکلات تغذیه ای مانند استفاده از فست فودها و غذاهای ضعیف و افزایش مشکلات مانند قلب و عروق می شود.

انجام فعالیت های بدنی و تاثیر آن در لاغری

معمولا انگیزه ای کوچک می تواند ما را به هدف های بزرگی برساند. شما می توانید دستگاه شتاب سنج به خود متصل کنید تا قدم هایی را که بر می دارید شمارش کند؛ در آخر هفته آن را ببینید و هر هفته خود را تشویق کنید که تعداد گام ها را افزایش دهید. شما می توانید این کار را بصورت روزانه نیز انجام دهید و بدین روش انگیزه خود را برای کاهش وزن یا پیاده روی افزایش دهید.

مطالعه بیشتر  کلینیک روانشناسی در شیراز

تعداد گام های هر شخص هر چه بیش تر باشد سلامتی و نشاط او را تضمین می کند؛ در این صورت شما هر لحظه به دنبال بهبود و ارتقا تندرستی خود هستید. با این کار بسیار پرانرژی و با انگیزه قوی کارهای خود را انجام می دهید، زیرا هدف های کوچک روزانه یا هفتگی دلیلی بر سرحال بودن و شادابی زندگی است.

خود را به چالش بکشید مثلا در جایی که هم پله وجود ارد هم آسانسور، شما پله را انتخاب کنید تا کمک به سوزاندن چربی بیش تری کند.

همچنین برای لذت بخش کردن پیاده روی از مکان هایی جدید دیدن کنید در این صورت گذر زمان و خستگی پیاده روی را احساس نخواهید کرد.

روزانه میانگین 20_30  دقیقه پیاده روی ضروری است اگر این کار را منظم انجام دهید، شما ورزشی پیوسته و تدریجی را انجام می دهید که سبب جلوگیری از بیماری های مختلف قلبی عروقی، سرطان و فشارخون مزمن و…می شود.

محققان و پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که افراد با پیمودن 6/5 کیلومتر یا 8000 گام روزانه، نسبت به کسانی که جنب و جوش کمی ندارند، احتمال مرگ و میر کمتر است.

همچنین با افزایش تعداد قدم های خود در طول روز سلامتی خود را بهبود می بخشید.

اگر هدفتان کاهش وزن است باید به شما بگویم روزانه باید 10000 قدم بردارید تا بتوانید در یک هفته نیم کیلوگرم وزن کم کنید.

ورزش

برای درمان مشکلات کلی و افزایش سلامتی ، ورزش در سبک زندگی گنجانده شده است. ورزش مداوم همراه با یک رژیم غذایی سالم باعث افزایش سلامتی می شود. برخی مطالعات بر رابطه سبک زندگی فعال با شادی تأکید دارند.

___________________________________________________

راه های ارتباطی با درمانگاه سهامی

کانال آپارات درمانگاه سهامی

کانال نماشا درمانگاه سهامی

آدرس پیج اینستاگرام درمانگاه سهامی

شماره تماس : ٠٩١٧٠٠٤٤٢٦٢ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۲ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۱

_________________________________________________

سایر مقالات

رادیولوژی در شیراز

رژِیم غذایی در شیراز

نقص مادرزادی قلب

سونوگرافی در شیراز

رژِیم غذایی – رژِیم غذایی – رژِیم غذایی – رژِیم غذایی – رژِیم غذایی – رژِیم غذایی – رژِیم غذایی – رژِیم غذایی – رژِیم غذایی – رژِیم غذایی

رژِیم غذایی – رژِیم غذایی – رژِیم غذایی – رژِیم غذایی – رژِیم غذایی – رژِیم غذایی – رژِیم غذایی – رژِیم غذایی – رژِیم غذایی – رژِیم غذایی

6 دیدگاه

  • فرهادی, 16 مهر 1399 @ 5:40 بعد از ظهر پاسخ

    آیا دکتر تغذیه ی درمانگاه برای کودکان هم رژیم میدهند؟

    • پشتیبان سایت, 20 مهر 1399 @ 12:26 بعد از ظهر پاسخ

      سلام وقت شما بخیر
      بله ، رژیم غذایی دوره های سنی هم قابل انجام است.

  • نیلوفر, 3 اسفند 1399 @ 9:27 قبل از ظهر پاسخ

    آیا به نظر شما زنان باردار هم تو دوران بارداری باید از یه رژیم خاصی تبعیت کنند ؟

    • دیجیتال مارکتینگ پیرایه, 4 اسفند 1399 @ 2:06 بعد از ظهر پاسخ

      سلام خدمت شما همراه گرامی بله حتما باید در دوران بارداری رژیم برای مادران باردار نوشته بشه توسط دکتر و در طول نه ماه بارداری تحت نظر باشن

  • نگار, 3 اسفند 1399 @ 9:33 قبل از ظهر پاسخ

    به نظر شما مصرف چه مواد غذایی در طول روز باعث افزایش شیر مادر می شود ؟

    • دیجیتال مارکتینگ پیرایه, 4 اسفند 1399 @ 2:13 بعد از ظهر پاسخ

      سلام خدمت شما همراه گرامی برای دریافت مشاوره در رابطه با رزیم های بارداری و بعد از بارداری به ادرس ایسنتا گرام ما مراجعه بفرمایید.
      ادرس اینتا گرام درمانگاه تخصصی سهامی :
      https://www.instagram.com/darmangahsahami/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button