درمان پوست پرتقالی چیست؟

درمان پوست پرتقالی چیست؟
  • ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
درمان پوست پرتقالی چیست؟
درمان پوست پرتقالی چیست؟

درمان پوست پرتقالی چیست؟

درمان پوست پرتقالی چیست؟ پوست پرتقالی چیست؟ منافذ باز پوستی چیست؟ دلایل ایجاد منافذ باز پوست چیست؟ برای درمان پوست پرتقالی باید چه کار هایی رو انجام داد؟ لایه برداری در پوست به چند حالت است؟

منافذ باز پوستی چیست؟

افرادی که روی بینی و یا اطراف آن و یا روی گونه ها نقاط سیاهی را مشاهده می کنند، با کمی تحقیق و پرس و جو متوجه می شوند که دچار منافذ باز پوست شده اند. این منافذ در هر پوستی نمایان می شود که وظیفه ی این منفذ ها، خارج کرن سم های بدن و تنظیم چربی، دمای پوست و مرطوب نگه داشتن آن می باشد. ولی باز شدن این منفذ ها می تواند سلامت پوست، جلا و زیبایی آن را از بین ببرد.

بر همین اساس افراد باید هر چه زود تر برای درمان این منافذ باز پوست، اقدامات لازم را انجام دهند.

افرادی که سن کم تری دارند و پوستشان چرب و یا مخلوطی از چرب و خشک است بیشتر دچار این عارضه می شوند.

در سطح پوست بدن به ازای هر یک تار مو یک منفذ نیز وجود دارد. در قسمت هایی که موهای نازک رشد کرده است، منافذ آن قابل مشاهده نیست. حال با افزایش ترشحات غدد سباسه کنار موها، منافذ این موها باز تر و قابل رویت تر می شود.

مطالعه بیشتر  مشاوره کودک
درمان پوست پرتقالی چیست؟
درمان پوست پرتقالی چیست؟

دلایل ایجاد منافذ باز پوست چیست؟

دلایل اصلی ایجاد منافذ باز پوست عبارتند از:

  • استفاده نکردن از ضد آفتاب.
  • دانه‌ها یا جوش‌های سرسیاه.
  • بالا رفتن سن.
  • مراقبت نکردن از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب.
  • تغذیه نامناسب.
  • بافت پوست سفت.
  • کشیدن سیگار.
  • تغییرات هورمونی.
  • عرق کردن زیاد.
  • ژنتیک.
  • استفاده از شوینده‌های نامناسب.
  • استفاده از برخی شیوه‌های زیبایی و سایش پوست.
  • از بین رفتن رطوبت پوست.

برای درمان پوست پرتقالی باید چه کار هایی رو انجام داد؟

برای درمان پوست پرتقالی و یا منافذ باز پوست در وحله اول باید سعی کنیم از لوازم آرایش هایی استفاده کنیم که تمامی منافذ پوست را درگیر خود نکند. و برای استفاده از لوازم های آرایش، از محصولاتی که روی آن عباراتی نظیر (کومدوژنیک ) و یا (اویل فری) دارد استفاده نمایید.

کومدوژنیک ، از ترکیباتی تشکلیل شده است که مانع آکنه در پوست شما می شود.

اویل فری، محصولات بدون روغن هستند. این محصلات نسبت به محصولات دیگر بهترین گزینه برای انتخاب لوازم آرایش  محسوب می شود.

علاوه بر لوازم آرایش، رعایت تمیزی و بهداشت پوست هم برای درمان پوست پرتقالی بسیار موثر است. به عنوان مثال پوست صورت خود را روزی 2 بار با محلول و یا صابون مناسب با پوست، شست و شو دهید، تا از آلودگی ها و پوسته ها و چربی هایی که در روز بر روی صورت انباشته شده است،  پاک شود. این موارد کمک بسیار شایانی درباز کردن منافذ پوست شما می کند.

موارد دیگری که می تواند برای باز کردن منافذ پوست، موثر و مفید باشد، استفاده از اسکراب و لایه برداری پوست است. با استفاده از اسکراب و لایه بردار می توان از شر جوش های سیاه و آکنه های صورت خلاص شد.

مطالعه بیشتر  دیابت بارداری

لایه برداری در پوست به چند حالت است؟

دو حالت برای لایه برداری پوست وجود دارد که عبارتند از:

استفاده از کرم ها

برای لایه برداری صورت و از بین بردن آکنه ها می توان به صورت خانگی از کرم ها استفاده کرد. در موارد حاد تر و برای لایه برداری بهتر می توان از دستگاه میکرودرم استفاده کرد. اگر افراد بتوانند هر دو هفته و یا سه هفته یک بار، یا حداکثر ماهی یک بار از این دستگاه استفاده نمایند، نتیجه بسیار بهتری نسبت به افرادی که دو ماه یک بار این عمل را انجام می دهند، می بینند.

با استفاده از میکرودرم تمامی افتادگی های پوست درمان می شود. به عبارتی هرچه سن افراد بالا تر می رود، کلاژن پوست کم تر دیده می شود. که کم شدن کلاژن پوست منجر به شلی پوست در افراد می گردد.

تغذیه مناسب

برای درمان منافذ پوست باید از محصولاتی استفاده کنیم که حاوی ویتامین های c باشد. زیرا ویتامین c می تواند سبب افزایش کلاژن پوست گردد.

علاوه بر آن ها، کرم ها و سرم هایی که حاوی ویتامین c وموادی نظیر رتینول هستند، برای درمان پوست پرتقالی بسیار مفید می باشند. به گونه ای که افراد با استفاده مکرر از این محصولات، می توانند کلاژن پوست خود را افزایش دهند و تمامی منافذ باز پوست را از بین ببرند.  سبب بازسازی دوباره پوست خود گردنند.

استفاده از میکروندلینگ نیز برای درمان پوست پرتقالی بسیار مناسب است. به عبارتی دیگر، میکروندلینگ می تواند با ترکیبات مزوتراپی در جهت ترمیم و قوام و سفتی پوست و افزایش کلاژن پوست کمک شایانی کند.

مطالعه بیشتر  فیزیوتراپ کیست؟

نکته ای که افراد باید در طول دوران زندگی به آن توجه نمایند این است که، نگذارند پوست صورتشان خشک شود. باید همیشه سعی کنند که پوست خود را مرطوب نگه دارند. بر همین اساس تمامی افراد باید از کرم های مرطوب کننده ای که به پوست خود سازگاری دارند را به صورت پیوسته، روزی چندین بار در طول زندگیشان استفاده کنند.

استفاده از کرم های مرطوب کننده برای افرادی که دارای  پوست چرب هستند نیز، بسیار مناسب است.

بهترین درمانگاه برای درمان پوست پرتقالی در شیراز

درمانگاه سهامی یکی از تخصصی ترین درمانگاه در شیراز می باشد. که با ارائه خدمات متنوع در زمینه پوست و زیبایی می تواند هر گونه عارضه و التهاباتی که در پوست رخ می دهد را ازبین ببرد. لازم به ذکر است که یکی از مهمترین ویژگی‌های این درمانگاه داشتن مجهز ترین و پیشرفته ترین دستگاه ها می باشد. که به صورت 24 ساعته، خدمات ارزنده ای را به بیماران خود عرضه می کنند.

شما از طریق وبسایت درمانگاه تخصصی سهامی، می توانید اقدام به دریافت نوبت به صورت آنلاین انجام دهید.

___________________________________________________

راه های ارتباطی با درمانگاه سهامی

کانال آپارات درمانگاه سهامی

کانال نماشا درمانگاه سهامی

آدرس پیج اینستاگرام درمانگاه سهامی

شماره تماس : ٠٩١٧٠٠٤٤٢٦٢ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۲ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۱

_________________________________________________

سایر مقالات

رادیولوژی در شیراز

رژِیم غذایی در شیراز

نقص مادرزادی قلب

سونوگرافی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button