راه های تریبت کودکان

راه های تریبت کودکان
  • ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
راه های تریبت کودکان
راه های تریبت کودکان

راه های تریبت کودکان

راه های تریبت کودکان چیست؟ بـهترین راه های تربیت کودکان چیست؟  کودکان را باید چگونه تربیت کنیم؟ بهترین مشاوره برای تریبت کودکان کیست؟

در این مقاله قصد داریم در رابطه با راه های تربیت کودکان و بهترین راه تربیت کودکان برای شما والدین عـزیز صحبت کنیـم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ما را در این مقاله همراهی کنید.

همچنین شما عزیزان میتوانید فیلم کامل صحبت های خانم صدف امامی خواه را از طریق لینک درج شده در این قسمت مشاهده بفرمایید.

این مقاله در واقع با هدف تربیت کودکان دلبند شما آماده شده است زیرا خانواده هایی که کودکان خوبی پرورش می دهند زندگی خوبی را خواهند داشت زیرا تاثیر به سزایی در زندگی آن ها ایجاد خواهد شد. همچنین کودکان و خانواده ها دارای روان سالم تری خواهند بود.

آیا آرامش خانواده در روان کودکان تاثیر می گذارد یا خیر؟

گاهی اوقات خانواده به دلیــل تنش های بیش از حدی که در طول روز بــرای خود به وجود می آورد باعث برخورد نــا منــاسب با کودک خود میشود. که این مسئله هم در روان کودک به شدت تاثیر منفی خواهد گذاشت. علت این برخورد ها چیست؟ زمانی که آقا و خانم تصمیم به تشکیل خانواده و فرزند آوری میدهند، بــه مرور فراموش خواهند کرد کــه خود آقا و خانم هم حق زندگی دارند و از اهمیــت دادن به خودشــان غافل خواهند شد. در واقع تصمیــم میگیــرند که تنها یک پدر خوب و یا یــک مادر خــوب باشند. این طـرز تفــکر درواقع از نظر علم روانشناسی به شدت اشتباه است.

مطالعه بیشتر  مشکلات زوجین

راه حل چیست؟ روانشاناسان بیان میکنند که برای مقابله با این رفتارباید فرد از خود مراقبت کند. اگر در واقع فرد از خود مراقبت نکند به مرور زمان فراموش خواهد کرد که چه هدفی دارد و احساس خستگی زیادی برای ادامه زندگی میکند.

چگونه باید از خود مراقبت کنیم؟

یک خانم به عنوان مادرو همسر و یک آقا به عنوان پدر و یک همسر هیچگاه نباید از تفریحات سالم خود جداشود. در واقع باید یک تایمی را در طول روز یا در طول هفته به خود اختصاص دهد.

  • یــادداشت نــیازهای اولیــه یـکی از موثـترترین کارها است کــه در ایــن زمینــه میتــوانــد بــه شما عزیــزان کمک کــند.
  • باید برای انجام فعالیت های خود زمانبندی داشته باشید. به طور مثال یک خانم علاقه به پیاده روی دارد اما به دلیل فرزند یا همسر این حق را از خود سلب میکند.
  • زمان خودتان را ایجاد کنید. این جمله به این معنا است که در طول روز حدود پنج تا ده دقیقه یک زمان مشخص را بــه خود اختصاص دهید. در این تایم تنها به علایق خود بپردازید و فکر خود را از همه مشکلات آزاد کنید. این روند باعث می شود کــه سطح انرژی شما در طول روز و برای انجام کار های دیگر افزایش یابد.

در مقابل، طرز تفکر خیلی از والدین این است که اگر این تایم را برای فرزند خود بذارند تربیت فرزند بهتر خواهد شد. اما روانشناسان این طرز تفکر را رد کرده و بیان میکنند که باید در طول روز خانواده ها برای خود وقت بگذارند تا بتوانند فرزندان خوبی را تریبت کنند.

مطالعه بیشتر  جرم گیری دندان کودکان در شیراز
راه های تریبت کودکان
راه های تریبت کودکان

تربیت دو قطبی و عواقب آن در کودکان

گاهی اوقات کودکان دارای تربیت دو قطبی خواهند شد . تربیت دو قطبی چیست؟ به طور مثال کودک شما در حال بازی با گوشی یا تبلت خود است و مادر برای اینکه کودک را به سمت درس و مشق سوق  دهد گوشی را برای فرزند منع میکند. در همین حال ممکن است که فرزند شما بــا پــدر خود تــماس گرفته و از مادر گلایه کند پدر برای اینکه دل کودک را نشکند تـربیــت و شیوه بــرخورد دیگری را در پــیش گیرد در ایــن حالـت کودک دارای تربیت دو قطبی خواهد شد.

راهکار برای مقابله با تربیت دو قطبی فرزندان چیست؟

برای رفع این مشکل در خانواده نظر روانشناس این است که تمامی اختلافات نظر با همسرتان را بر روی یک کاغذ یادداشت کنید. سپس کاری که بسیار میتواند بــه این مشکل کمک کنند این است که آقا و خانــم بر سر این اختلافات بــه توافق نظر برسند و ایــن اختلافات را در تربیت کودک به حداقل برسانند.

در واقع یکی از روش های موثر در تربیت فرزندان این است که بیــن والدیــن هماهنگ وجــود داشته باشد. با ایـــجاد این روش یـــک فــرد در خانواده مثل مادر نمیشود یک فرد بد، یا پدر نمیشود یک فرد خوب. در این صورت زمانی که فرزند اعتراض پدر یا مادر خود را به والد دیگر گزارش میدهد باید فرد بیان کند که قطعا پدر یا مادرت درست می گوید.  نـباید با تایید بـر اینــکه اعتراض نــا به جایی بوده تربیت کودک را دوقطبی کند.

تربــیت دوقطبی به شدت در روان و آینده فرزند شما تــاثیر منــفی دارد. در نــتیجه تــا میتوانید از ایــن روش تــربیتی دوری کنید تــا کــودک و همچنین کانون گرم خانواده به خطر نیفتد.

مطالعه بیشتر  خال های پوستی

ازبین رفتن ارتباط زناشویی با وجود فرزند و جلوگیری از این اتفاق

گاهی اوقات در بیشتر خانواده ها به چشم میخورد که با آوردن فرزند، رابطه زناشویی بین خانم و آقا در هر زمینه ای از بین خواهد رفت و کمرنگ می شود. این بسیار کار نادرست به حساب می آید و صدرصد در تربیت کودک و حتی آینده زناشویی کودک هم تاثیر منفی به همراه دارد.

زیرا این نوع عملکرد باعث می شود که پدر و مادر از هم به مرور زمان فاصله بگیرند. همین ایجاد فاصله بــین خانواده، روی نگاه کودک بــه مفهموم خانواده تاثیر منفی می گذارد. راه حل برای از بین رفتن این مشکل این است که علاوه بر اینکه در روز برای خود وقت میگذارند باید برای همسر خود و گذراندن اوقات شیرین هم جلوی کودک وقت بگذارند. تا کودک متوجه شود که پدر و یا مادر هردو در راس این کانون گرم خانواده قرار دارند. یعنی تنها یکی از زوجین در راس این خانواده قرار ندارد و این تلاش هر دو طرف است که خانواده را به وجود آورده و از او در مقابل تمام سختی ها و مشکلات محافظت می نماید.

گردآورنده مقاله: خانم صدف امامی خواه

خدمات ارائه شده به وسیله درمانگاه سهامی

___________________________________________________

راه های ارتباطی با درمانگاه سهامی

کانال آپارات درمانگاه سهامی

کانال نماشا درمانگاه سهامی

آدرس پیج اینستاگرام درمانگاه سهامی

شماره تماس : ٠٩١٧٠٠٤٤٢٦٢ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۲ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۱

_________________________________________________

6 دیدگاه

  • حسنی, 1400/03/06 @ 09:45 پاسخ

    سلام .
    می خواستم بدونم برای خجالتی بودن فرزندم چه راه کاری رو پیشنهاد می کنید .؟

    • Alikhani, 1400/04/22 @ 18:22 پاسخ

      سلام
      برای درمان خجالت کودکان باید این رفتار ها را با کودکانتان انجام دهید از جمله:
      با او صحبت کنید
      ترس ها پنهان او را پیدا کنید
      به رفتارهای خود دقت کنید
      او را در جمع قرار دهید
      در مقابل کارهای خوب او واکنش نشان دهید
      توانایی های او را کشف کنید
      به او احساس ارزشمندی دهید
      در جمع از او تعریف کنید

    • Alikhani, 1400/04/23 @ 10:03 پاسخ

      سلام خدمت شما
      برای اینکه کودکتان از حات خجالتی در بیاد و اجتماعی بشه باید البته با صبر ، حوصله ، تشویق و حمایت والدین از خجالتی در بیاد.
      پدر و مادر ها باید به کودک خود برای در آمدن از حالت خجالی مواردی را آموزش دهند که عبارتند از:
      با افراد جدید ملاقات کند
      به دیگران خوشامد بگوید
      گفتگوها را آغاز کند
      در بازی شرکت کند
      ارتباط چشمی برقرار کند
      شنونده خوبی باشد

  • نیوشا مدیری, 1400/03/06 @ 09:47 پاسخ

    سلام و روز بخیر

    به بظر شما بهترین رفتار در مقابل لجبازی دختر بچه 6 ساله چی می تونه باشه ؟

    • Alikhani, 1400/04/22 @ 18:20 پاسخ

      سلام روز شما هم بخیر
      برای مقابله با لجبازی با دختر 6 ساله زیاد دلگیر نشوند و سعی کنیدبه صورت امری و دستوری با کودک صحبت نکنید بلکه با او همدلی کرده و کمک کنید تا قدرت تصمیم گیری در کودک تقویت شود.

    • Alikhani, 1400/04/23 @ 09:58 پاسخ

      سلام خدمت شما
      بهترین رفتار در مقابله بچه 6 ساله اینه که در هنگام لجبازی کردن شما سرشان داد نزنید، از خودتان دورش نکنید بذارید با اینکه لج بازی و بد اخلاقی می کند
      خانه امنش پیش شما باشد پشینین دوستانه باهاش حرف بزنیند به مرور زمان با انجام این کار ها خود بچه به شما اعتماد می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button