اختلال خواب و تاثیر آن در سه ماه اول بارداری

اختلال خواب و تاثیر آن در سه ماه اول بارداری
  • ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
اختلال خواب و تاثیر آن در سه ماه اول بارداری
اختلال خواب و تاثیر آن در سه ماه اول بارداری

اختلال خواب و تاثیر آن در سه ماه اول بارداری

اختلال خواب و تاثیر آن در سه ماه اول بارداری چقدر است؟ دلیل بی خوابی و اختلال خواب و تاثیر آن در سه ماه اول بارداری چیست؟ چرا بانوان باردار نیاز به خواب زیاد دارند؟ و یا دلیل بی خوابی در ماه های اول بارداری چیست؟ بی خوابی در بارداری و جنسیت جنین چه رابطه ای با هم دارند؟ اینها جزو موارد مهمی هستند که هدف ما در این مقاله بررسی موارد یاد شده. و همچنین تحلیل کامل اختلال خواب و تاثیر آن در سه ماهه اول بارداری می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما همراه باشید.

دلیل اختلال خواب در بارداری چیست؟

دلایل متعددی وجود دارد که می تواند باعث بروز اختلال در خواب در دوران بارداری گردد. که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییرات هورمونی استرس
  • بزرگ شدن اندازه شکم
  • تکرر ادرار
  • بروز تنگی نفس
  • گرفتگی عضلات
  • بروز یبوست
  • سوزش
  • سندروم پاهای بی قرار

که اینها جزو مواردی هستند که باعث می‌شود تا بانوان باردار دچار اختلال خواب شوند.

تغییرات هورمونی و اختلال خواب در دوران بارداری

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث بروز اختلال خواب در دوران بارداری می شود. تغییرات هورمونی است که باعث بروز مشکل در خواب و خستگی می‌شود. در واقع زیاد شدن پروژسترون باعث خواب آلودگی زیاد در سه ماه اول بارداری می‌گردد. و ممکن است باعث بروز درد عضلات نیز شود.

مطالعه بیشتر  خشکی چشم 
اختلال خواب و تاثیر آن در سه ماه اول بارداری
اختلال خواب و تاثیر آن در سه ماه اول بارداری

استرس و اختلال خواب در دوران بارداری

از موارد دیگری که باعث بروز اختلال خواب در دوران بارداری می شود استرس و اضطراب در بانوان باردار است. که به خاطر زایمان ممکن است بروز کند، در واقع نباید احساس نگرانی در رابطه با این مورد داشته باشند. چون بحث زایمان یک روند طبیعی بوده و به گونه‌ای تمام افراد باید در هر مرحله از زندگی شان این مورد را تجربه کنند. و به گونه ای وجود پزشکان متخصص و حرفه ای باعث شده است تا نگرانی افراد به حداقل برسد.

بزرگ شدن شکم و اختلال خواب دوران بارداری

یکی دیگر از مواردی که باعث بروز اختلال در خواب در دوران بارداری می گردد بزرگ‌شدن اندازه شکم مادر می باشد. در واقع به گونه‌ای افزایش سایز باعث می شود تا مادر به راحتی نتوانند بخوابد. چون باید شرایط خوابیدنش به گونه‌ای تغییر پیدا کند به طور مثال روی شکم خوابیدن به هیچ عنوان امکان پذیر نیست .ممکن است به پهلو خوابیدن باعث بروز درد شود. و به گونه ای این موارد باعث می شود تا دچار بانوان در سه ماهه اول بارداری دچار مشکل شوند.

تکرر ادرار و اختلال خواب در دوران بارداری

با توجه به اینکه حجم خون در دوران بارداری زیاد می‌شود این مورد هم باعث می گردد تا کلیه ها زیاد کار کنند. که در نتیجه آن باعث می‌شود تا تکرر ادرار به وجود بیاید.در واقع بانوان باید برای اینکه فشار در روی رحم به خاطر پر بودن مسائل ایجاد نشود. باید دفعات زیادی در طول روز را به سرویس بهداشتی بروند.

مطالعه بیشتر  دیسک کمر چیست؟

بروز اختلال در تنفس و خواب در دوران بارداری

با توجه به اینکه جنین بخش عظیمی از ناحیه شکم را به خود اختصاص می دهد. در نتیجه آن برای دیافراگم فضای کمتری می ماند و به گونه‌ای فشار رحم در بخش دیافراگم زیاد می‌شود. که این مورد باعث بروز تنگی نفس میشود که در نتیجه آن باعث می شود تا نفس کشیدن برای بیمار دشوار شود.

رابطه بین خواب زیاد در بارداری و جنسیت جنین

آیا خواب زیاد در بارداری در جنسیت جنین تاثیر گذار است؟

این جزو مهم‌ترین سوال هایی است که به گونه ایی بانوان باردار سراغ دنبال پاسخ واضح و کاملی در این باره هستند.

مورد مهمی که باید از آن اطلاع داشته باشید این است که جنسیت جنین و خواب در دوران بارداری به هم ربطی ندارند. و دلیل اصلی خواب آلودگی تغییرات هورمونی و ساختاری است که در بدن شما ایجاد شده است. و متاسفانه برخی افراد فکر می کنند بانوان بارداری که زیاد می خوابند فرزندشان دختر می شود. در صورتی که به هیچ عنوان این چنین نیست. و هیچ گونه رابطه علمی و ثابت شده ای بین میزان خواب در دوران بارداری و جنسیت جنین وجود ندارد.

خواب آلودگی در دوران بارداری از چه زمانی شروع می گردد؟

معمولا خواب آلودگی از سه ماهه اول بارداری شروع می‌گردد و رفته رفته به گونه‌ای به میزان آن افزوده می شود.  چون بحث پرورش یافتن جنین در داخل بدن کار آسانی نیست و به گونه‌ای تمام تغییرات هورمونی و یا موارد دیگر باعث بروز چنین موردی می شود.

بهترین درمانگاه در شیراز

امروزه وجود مراکز درمانی معتبر و عالی که افراد متخصص و حرفه ای در آن خدمات ارائه می‌کنند. باعث شده است تا بیماران در صورت بروز هرگونه مشکلی به این مراکز مراجعه نمایند.

مطالعه بیشتر  آیادستگاه فتوتراپی برای نوزادان عوارض دارد؟

 درمانگاه سهامی در شیراز جزو این مراکز معتبر است که به خاطر ارائه خدمات کامل و متنوع در رابطه با مراقبت های دوران بارداری. انجام آزمایش های مهم در دوران بارداری و موارد دیگر که مربوط به پس از زایمان و بارداری است خدمات ارائه می دهد. بدین ترتیب نباید نگرانی در رابطه با این موارد داشته باشید چون خیلی راحت می‌توانید. در صورت بروز هرگونه مورد و یا مشکلی و یا جهت مشاوره به مرکز درمانی مراجعه نمایید.

درمانگاه سهامی در شیراز بهترین مراکز درمانی است که خدمات متنوعی را در زمینه های مختلف ارائه می‌دهد. و خیلی راحت می توانید با رزرو وقت از طریق وب سایت و یا از طریق اس ام اس و تلفن در زمان مشخص شده در محل حضور پیدا کرده و خیلی راحت و معاینات لازم را انجام دهید.

خدمات ارائه شده به وسیله درمانگاه سهامی

که تمام این موارد زیر نظر پزشکان متخصص و حرفه ای انجام می‌شود. و به گونه‌ای تمام افراد در هر سنی به صورت ۲۴ ساعته برای رفع مشکلات موجود خیلی راحت می‌توانند برای درمان به این مرکز معتبر مراجعه نمایند.

___________________________________________________

راه های ارتباطی با درمانگاه سهامی

کانال آپارات درمانگاه سهامی

کانال نماشا درمانگاه سهامی

آدرس پیج اینستاگرام درمانگاه سهامی

شماره تماس : ٠٩١٧٠٠٤٤٢٦٢ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۲ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۱

_________________________________________________

اختلال خواب و تاثیر آن در سه ماه اول بارداری – اختلال خواب و تاثیر آن در سه ماه اول بارداری –  اختلال خواب و تاثیر آن در سه ماه اول بارداری – اختلال خواب و تاثیر آن در سه ماه اول بارداری – اختلال خواب و تاثیر آن در سه ماه اول بارداری – اختلال خواب و تاثیر آن در سه ماه اول بارداری – 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button