بیش فعالی در کودکان و نقص توجه

بیش فعالی در کودکان و نقص توجه
  • ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
بیش فعالی در کودکان و نقص توجه
بیش فعالی در کودکان و نقص توجه

در این مقاله میخواهیم در مورد بیش فعالی در کودکان و نقص توجه صحبت کنیم که همه افراد اسم آن را شنیده اند. و یا حدااقل با آن بیماری در کودکان خود دست و پنچه نرم میکنند.

بیماری بیش فعالی یا ADHD چیست؟

بیماری بیش فعالی یا ADHD واژه ایی است که معمولا برای توضیح دسته ایی از کودکانی به کار می رود. که در یه حیطه از زندگی خود به مشکل بر میخورند. این سه حیطه عبارتند از :

  • اولین حیطه رفتار بیش از حد فعاله . که کودکان دارای جنب و جوش بسیار زیادی هستند. یعنی در واقع آرام نشستن و کلا ساکن شدن در یک مکان برای مدتی بسیار دشوار است.
  • دومین حیطه که باعث شناسایی بیش فعالی در کودکان میشود رفتار های تکانشی است. رفتار های تکانشی به معنی عملکرد کودکان بدون در نظر گرفتن نتیجه است. یعنی کودکان یک سری کارهایی را انجام میدهند. که از نظر خودشان شاید یک بازی و فعالیت سرگرم کننده و مهیج باشد. اما در نظر بزرگسال و پزشکان این رفتار بسیار خطرناک بوده. اما کودک نتیجه این عمل را درک نخواهد کرد. و به کار خود ادامه خواهد داد. همانند انداختن اشیا منزل به روی زمین که این وسایل ممکن است. شکستنی یا گرون قیمت باشد. همانند تلویزیون یا ظروف تزئینی و از این دست اتفاق ها.
  • سومین حیطه نقص در توجه هسست. کودکانی که مبتلا به بیماری بیش فعالی هستند. در توجه کردن به اطراف و تمرکز بر روی یک موضوع بسیار ضعیف عمل کرده و مشکل دارند. در نتجه یادگیری و آموزش برای این کودکان بسیار دشوار است. همانند دانش اموزانی که سر کلاس درس حرف گوش نخواهند داد و نظم کلاس را برهم میزنند. یا وظایف خود را ناقص انجام خواهند داد. البته باید بیان کنیم که هیچگاه نباید یک کودک بیش فعال را با کودک شیطون در یک رده قرار دهیم. زیرا این دو با یکدیگر بسیار متفاوت هستند.
مطالعه بیشتر  گفتار درمانی در کودکان به چه صورت است؟

برای تشخیص کودک بیش فعال باید حتما نزد پزشک و متخصص کودک مراجعه کرده. و کودک خود را تحت معاینه دکتر قرار دهید. درمانگاه تخصصی سهامی واقع در شهر شیراز یکی از بهترین درمانگاه هایی است .که بیشتر فعالیت ان ها برای کودکان دلبند شما به خدمت گرفته شده است. و با بهره گیری از بهترین متد های علم پزشکی و بهترین متخصصان در خدمت شما و کودکان دلبندتان است.

بیش فعالی در کودکان و نقص توجه
بیش فعالی در کودکان و نقص توجه

آیا بیماری بیش فعالی در کودکان با افزایش سن کودک از بین خواهد رفت؟

این مشکل در برخی از کودکان به مرور زمان و با افزایش سن آنها رفع خواهد شد. اگر چه ممکن است مشکلات دیگری در سنین نوجوانی و بالاتر از آنها برایشان به وجود آید. یعنی این بیماری ادامه پیدا کند.اما علائم اصلی همانند مشکلات مربوط به نقص توجه ممکن است با افزایش سن در کودکان بهبود یابد. اما در مقابل آن مشکلات رفتاری همانند نافرمانی و پرخاشگری در صورتی که درمان های لازم را به موقع دریافت نکنند. به مرور زمان این مشکلات حاد تر میشوند.

والدین چطور میتوانند در درمان این بیماری موثر باشند؟

اگرشما والد یک کودک مبتلا به بیش فعالی هستید. به منظور کمک کردن به آن کودک در جهت کنترل رفتارها در واقع نقش مهمی را برعهده دارید.

  • اولین نکته ایی که باید از آن اطلاع داشته باشید. و به کودکا ن خود در این زمینه کمک های لازم را برسانید این است که .این  مشکل هیج ارتباطی به نقص ژنتیکی و کمبود شما ندارد و بیماری ارثی هم نیست. و نباید خودتان را از این بابت که شاید شما در این بیماری نقشی داشته ایید سرزنش کنید. یا تصور کنید که به دلیل اینکه والیدن خوبی نبودید یا در تربیت فرزند خود کوتاهی کرده ایید کودک به این بیماری دچار شده است. این تصور به شدت اشتباه و قابل رد است.
  •  کمکی که شما میتوانید به کودکان خود بکنید. در زمینه رفع و درمان این بیماری این است. که با استفاده از روش های خاص جهت گفتگو کردن، بازی کردن و کار کردن با آن ها را یاد بگیرید و با کودکان خود تعامل برقرار کنید.
  • نکته خیلی مهم که باید حتما در دوران درمان والدین رعایت کنند این است که به کودکان خود برچسب نزنید. و جهت تشخیص دقیق تر و توصیف کامل رفتار آن ها به صورت انفرادی اقدام نمایید. به این منظور که کودکان با یکدیگر متفاوت بوده. و مشکلات خود را ممکن است به صورت و شیوه های مختلف بروز کنند. یعنی والدین به هیچ عنوان نباید کودکان را با یکدیگر ، با هم سنهای خود حتی با  برادر یا خواهر مقایسه کنند زیرا این مقایسه ضربه شدیدی را به کودک وارد کرده. و ممکن است دوران درمان را معکوس کند و نتیجه عکس بدهد.
مطالعه بیشتر  راه های تریبت کودکان

درمانگاه تخصصی سهامی در شیراز

درمانگاه تخصصی سهامی با داشتن امکانات بسیار زیاد که در همه بخش های خود دارا است. علاوه بر این امکانات پزشکی دارای متخصصان و پزشکان حرفه ایی است. شما میتوانید برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناسی کودک در این روز های کرونایی بردون مراجعه به درمانگاه به صورت آن لاین یا به صورت تلفنی از روانشناسان کودک و بزرگسال ما مشاوره دریافت کنید.

درمانگاه سهامی همیشه همراه کودکان دلبند شما است.

خدمات ارائه شده به وسیله درمانگاه سهامی

که تمام این موارد زیر نظر پزشکان متخصص و حرفه ای انجام می‌شود. و به گونه‌ای تمام افراد در هر سنی به صورت ۲۴ ساعته برای رفع مشکلات موجود خیلی راحت می‌توانند برای درمان به این مرکز معتبر مراجعه نمایند.

___________________________________________________

راه های ارتباطی با درمانگاه سهامی

کانال آپارات درمانگاه سهامی

کانال نماشا درمانگاه سهامی

آدرس پیج اینستاگرام درمانگاه سهامی

شماره تماس : ٠٩١٧٠٠٤٤٢٦٢ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۲ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۱

_________________________________________________

بیش فعالی در کودکان و نقص توجه – بیش فعالی در کودکان و نقص توجه – بیش فعالی در کودکان و نقص توجه – بیش فعالی در کودکان و نقص توجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button