آزمایشگاه در شیراز

آزمایشگاه در شیراز
  • ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
آزمایشگاه در شیراز
آزمایشگاه در شیراز

آزمایشگاه در شیراز

همه انسان ها از بدو تولد تا زمان پیری برای بررسی های مختلف در بدن خود نیاز به انجام برخی آزمایش ها دارند، بنابراین همه ما به مراتب به آزمایشگاه مراجعه کرده ایم، تست خون برای آنالیز موارد مختلف می تواند انجام شود، از آنالیز سلول های خونی گرفته تا تست بارداری، تست های قبل از عمل جراحی، تست تشخیص بیماری ها  … که بهتر است در آزمایشگاه معتبر انجام شد تا با بالاترین دقت اقدام به بررسی سلول های خونی شود..

آزمایشگاه در شیراز
آزمایشگاه در شیراز

آزمایش هپاتیت

پانل ویروس هپاتیت یک سری آزمایشات خونی است که برای تشخیص عفونت فعلی یا گذشته توسط هپاتیت A ، هپاتیت B یا هپاتیت C استفاده می شود. این می تواند همزمان نمونه های خون را برای بیش از یک نوع ویروس هپاتیت غربال کند.

آزمایش آنتی بادی و آنتی ژن می تواند هر یک از ویروس های مختلف هپاتیت را تشخیص دهد.

توجه: هپاتیت D فقط در افرادی که به هپاتیت B مبتلا هستند باعث بیماری می شود. به طور معمول در صفحه آنتی بادی هپاتیت بررسی نمی شود.

نحوه انجام آزمون

خون اغلب از ورید از داخل آرنج یا پشت دست گرفته می شود. محل با داروی میکروب کشی (ضد عفونی کننده) تمیز می شود. ارائه دهنده خدمات بهداشتی نواری الاستیک را در اطراف بازو می پیچد تا به ناحیه فشار وارد کند و ورید را با خون متورم کند.

در مرحله بعد ، پرستار ه به آرامی یک سوزن را به داخل رگ وارد می کند. خون در یک لوله ضد هوای متصل به سوزن جمع می شود. نوار الاستیک از بازوی شما برداشته می شود. پس از جمع آوری خون ، سوزن برداشته می شود. محل سوراخ پوشانده شده است تا خونریزی متوقف شود.

در نوزادان یا کودکان خردسال ممکن است از ابزاری تیز به نام لانست برای سوراخ شدن پوست و خونریزی آن استفاده شود. خون در یک لوله شیشه ای کوچک یا روی یک لام یا نوار آزمایش جمع می شود. در صورت خونریزی ممکن است یک بانداژ در ناحیه قرار داده شود.

نمونه خون برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال می شود. آزمایش خون (سرولوژی) برای بررسی آنتی بادی های هر یک از ویروس های هپاتیت استفاده می شود.

آزمایش اچ آی وی چیست؟

آزمایش اچ آی وی ، که غربالگری اچ آی وی نیز نامیده می شود ، تنها راه شناختن ویروس است. انواع مختلفی از آزمایشات خون یا سایر مایعات بدن شما را بررسی می کند تا ببینید آیا آلوده شده اید. اکثر آنها نمی توانند بلافاصله HIV را تشخیص دهند ، زیرا بدن برای ساختن آنتی بادی یا رشد کافی ویروس در درون شما زمان می برد.

مطالعه بیشتر  درمان آرتروز

اهمیت آزمایش HIV

اگر ویروس دارید ، سریع فهمیدن این بدان معناست که می توانید بلافاصله درمان را شروع کنید تا احساس بهتری داشته باشید و یک زندگی طولانی و کامل داشته باشید. همچنین می توانید اقدامات لازم را انجام دهید تا HIV را به افراد دیگر منتقل نکنید. زنان باردار باید آزمایش شوند زیرا درمان زودهنگام به این معنی است که شما احتمالاً آن را به کودک خود منتقل نخواهید کرد.

چه کسی باید آزمایش HIV انجام دهد؟

اگر بیشتر در معرض خطر ابتلا به HIV هستید ، از جمله اگر:

  • چندین شریک جنسی داشته اید
  • با کسی که HIV مثبت است یا می تواند HIV مثبت باشد ، از جمله شخصی که سابقه جنسی او را نمی شناسید ، رابطه محافظت نشده داشته باشید.
    داروهای تزریق شده با سوزن ، سرنگ یا وسیله دیگری که شخص دیگری ابتدا از آن استفاده کرده است.
  • آزمایش سل ، هپاتیت یا هرگونه بیماری آمیزشی ، از جمله سفلیس ، سوزاک ، کلامیدیا یا تبخال.
  • برای مواد مخدر یا پول رابطه جنسی داشته اید
  • با کسی که سابقه هر یک از اینها را دارد رابطه برقرار کنید

آزمایش دیابت در شیراز

دیابت یک بیماری قابل کنترل است ، اما بدون درمان می تواند آسیب جدی وارد کند. دیابت به عنوان قاتل شیرین شناخته می شود. طبق تحقیقات انجام شده، دیابت در حال افزایش است ، در حال حاضر 4.6 میلیون بزرگسال فقط در انگلیس این بیماری را تشخیص می دهند. حدود 10٪ مبتلایان به دیابت نوع 1 مبتلا هستند – یک بیماری خود ایمنی که در آن بدن تولید انسولین را متوقف می کند. با این حال ، 90٪ موارد دیابت نوع 2 است ، که معمولاً ناشی از رژیم غذایی نامناسب و انتخاب سبک زندگی است (اگرچه سابقه خانوادگی و قومیت نیز می تواند خطر شما را افزایش دهد).

آزمایش دیابت شامل چه مواردی است؟

این تست شامل 9 سوال است که علائمی را که ممکن است مشاهده کرده باشید بررسی می کند. با استفاده از داده ها ، به شما مشاوره داده می شود که آیا می خواهید کمک بگیرید.

دقت آزمایش دیابت چقدر است؟

تنها آزمایش قطعی برای دیابت ، آزمایش خون است. با این حال ، مسابقه باید به شما نشان دهد که آیا می خواهید به فوریت کمک کنید ، یا اینکه آیا این موضوع را در قرار بعدی پزشک خود مطرح کنید.

آزمایش تیروئید در شیراز

آزمایش خون برای تیروئید

پزشک عمومی ممکن است شما را برای آزمایش خون برای بررسی سطح هورمون تیروئید تنظیم کند. این به عنوان آزمایش عملکرد تیروئید شناخته می شود.

مطالعه بیشتر  بیش فعالی در کودکان و نقص توجه

این آزمون سطوح زیر را بررسی می کند:

هورمون محرک تیروئید (TSH) – هورمونی که توسط غده هیپوفیز (غده ای در پایه مغز) تولید می شود و تولید هورمون های تیروئید را کنترل می کند
تری یدوتیرونین (T3) – یکی از اصلی ترین هورمون های تیروئید است
تیروکسین (T4) – یکی دیگر از اصلی ترین هورمون های تیروئید است
سطح هورمون تیروئید شما با آنچه برای یک فرد سالم در سن شما طبیعی است مقایسه می شود. سطح پایین TSH و میزان بالای T3 و / یا T4 معمولاً به این معنی است که تیروئید بیش از حد فعال دارید.

پزشکان ممکن است از این اندازه گیری ها با عنوان “آزاد” T3 و T4 (FT3 و FT4) یاد کنند.

آنچه طبیعی تلقی می شود بسته به مواردی مانند سن شما و روش دقیق آزمایش مورد استفاده آزمایشگاه متفاوت است.

درباره آزمایش خون TSH اطلاعات بیشتری کسب کنید

آزمایشات بعدی
اگر سطح هورمون تیروئید شما بالا باشد ، ممکن است برای انجام آزمایشات بعدی به یک متخصص ارجاع داده شوید تا علت آن را بدانید.

آزمایشات بعدی خون
برای یافتن آنتی بادی های ضد تیروئید ، ممکن است آزمایش خون دیگری انجام دهید.

این موارد معمولاً در صورت ابتلا به بیماری گریوز ، علت شایع پرکاری تیروئید ، مشاهده می شود.

یک آزمایش خون به نام میزان رسوب گلبول های قرمز (ESR) نیز ممکن است برای بررسی التهاب در بدن شما انجام شود.

در صورت وجود علائم التهاب ، افزایش هورمون های تیروئید به دلیل تیروئیدیت (التهاب تیروئید) ایجاد می شود.

درباره آزمایش خون ESR اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اسکن تیروئید

ممکن است از اسکن تیروئید برای یافتن مشکلاتی از قبیل توده روی تیروئید استفاده شود. از شما خواسته می شود مقدار کمی ماده رادیواکتیو قابل جذب در تیروئید را قورت دهید. همچنین می توان آن را از طریق تزریق تجویز کرد. سپس برای بررسی میزان جذب مواد و بررسی اندازه و شکل تیروئید ، اسکن انجام می شود.

آزمایشگاه تشخیصی در شیراز

آزمایشگاه تشخیصی در شیراز
آزمایشگاه تشخیصی در شیراز

کشور ما یکی از بهترین مناطق شناخته شده در علوم پزشکی بوده و در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته است و متخصصان می‌ توانند با کیفیت بالا و دقت فراوان خدمات پزشکی را به سایر افراد ارائه دهند.

در کشور ما به ویژه استان‌ هایی مانند شیراز آزمایشگاه های تشخیصی دایر گردیده اند که به دلیل دقت و کیفیت بسیار زیادی که در نحوه انجام آزمایشات دارند افراد می‌ توانند برای دریافت نتایج مناسب و کاملا دقیق به این مراکز مراجعه نمایند.

در این مراکز متخصصان و پزشکانی فعالیت دارند که سعی دارند با دقت بسیار زیادی آزمایشات مختلف را انجام داده و نتیجه ای فاقد خطا را با سرعت بسیار کوتاه در اختیار افراد قرار دهند.

مطالعه بیشتر  بهترین کلینیک چشم پزشکی در شیراز

در آزمایشگاه های تشخیصی علاوه بر متخصصانی که به حرفه خود کاملا آشنایی دارند، وجود دستگاه های پیشرفته و شرایط محیطی کاملاً مساعد باعث میشود تا افراد با خیال راحت برای انجام آزمایشات مختلف به این مراکز مراجعه نمایند.

ویژگی آزمایشگاه تشخیصی خوب در شیراز

به طور کلی پیدا کردن آزمایشگاه های خوب و دقیق کار چندان آسانی نخواهد بود، به همین دلیل است که برخی از مراکز معتبر مانند کلینیک های تخصصی که در شیراز دایر هستند باعث میشوند که متخصصان به آنها اعتماد کرده و مراجعین خود را به این مناطق ارجاع دهند.

معمولا کلینیک ها و مراکزی که به صورت آزمایشگاه های تشخیصی شروع به فعالیت می کنند، محیطی کاملا مناسب را فراهم کرده تا علاوه بر راحتی افراد بتوانند نمونه های آزمایشی را در فضای مناسب نگهداری کنند. این مراکز به گونه‌ ای هستند که می‌ تواند ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی نتیجه آزمایش را در اختیار بیماران قرار دهند تا روند درمان و تشخیص بیماری آنها با سرعت بالاتری طی شود.

یکی از بهترین آزمایشگاه های تشخیصی، در شیراز می باشد، و به علاوه بر محیط بسیار مناسبی که دارند پرسنلی کاملا حرفه‌ ای داشته می‌ توانند با دقت و سرعت بالایی انواع آزمایشات را برای بیماران انجام دهند. به کارگیری دستگاه های پیشرفته باعث میشود که نتایج آزمایش از دقت بالاتری برخوردار باشند و خطا در روند کار آنها به حداقل می‌ رسد.

انواع آزمایش

زمانی که شخصی برای انجام چکاپ های سالانه به متخصصان مراجعه می‌ کند، حدودا ۲۱ نوع آزمایش وجود دارد که متخصصان با انجام آنها می‌ توانند وضعیت سلامت فرد را به طور کامل مورد بررسی قرار دهند.

معمولا با ورود به آزمایشگاه های تشخیصی شما آزمایش خون و آزمایش ادرار را خواهید داد که با این کار می توانند اطلاعات زیادی را به دست آورند.

آزمایش قند خون یکی از ضروریات به شمار می‌ آید و همچنین آزمایشاتی که در مورد چربی خون و آزمایش تیروئید هستند می توانند وضعیت سلامت شما را با دقت بالاتری مشخص کنند. آزمایش مدفوع، تست پاپ اسمیر، آزمایشات روماتیسم و ایدز هم در شماره آزمایش های تکمیلی قرار می‌ گیرند.

البته آزمایش های مربوط به ویروس hpv، آزمایشات هپاتیت و بررسی کبد و انجام سونوگرافی ها همگی در شمار آزمایشاتی قرار می‌ گیرند که اگر به صورت سالانه آنها را انجام دهید می توانید عوارض پیش آمده به راحتی بررسی کرده و اقدامات لازم را برای درمان سریع انجام دهید.

___________________________________________________

راه های ارتباطی با درمانگاه سهامی

کانال آپارات درمانگاه سهامی

کانال نماشا درمانگاه سهامی

آدرس پیج اینستاگرام درمانگاه سهامی

شماره تماس : ٠٩١٧٠٠٤٤٢٦٢ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۲ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۱

_________________________________________________

سایر مقالات

رادیولوژی در شیراز

رژِیم غذایی در شیراز

نقص مادرزادی قلب

سونوگرافی در شیراز

2 دیدگاه

  • صودابه, 1399/07/16 @ 17:41 پاسخ

    غربالگری جنین هم در آزمایشگاه سهامی انجام میدهید؟

    • پشتیبان سایت, 1399/07/20 @ 12:25 پاسخ

      سلا رو شما بخیر
      بله غربالگری های دوران بارداری هم قابل انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button