کاشت دندان در شیراز

کاشت دندان
  • ۱۴۰۰/۰۵/۲۹

کاشت دندان در شیراز

ایمپلنت ها، دندان های مصنوعی هستند که در دهان و فک کاشته می شوند و اغلب وقتی بزرگسالان با افزایش سن دندان های خود را از دست می دهند ، استفاده می شود. اکثر ایمپلنت های دندانی ساخته شده اند تا مانند دندان های طبیعی ظاهر ، احساس شوند و مانند آنها عمل کنند و نزدیکترین چیزی هستند که می توانید به دندانهای طبیعی و سالم برسید. این نه تنها به حفظ نمای زیبایی دهان کمک می کند ، بلکه ایمپلنت های دندانی با جلوگیری از حرکت سایر دندان ها از موقعیت طبیعی خود به روش های غیر طبیعی یا دردناک ، ساختار کلی دهان را حفظ می کنند.

ایمپلنت دندانی از یک بخش فلزی ساخته می شود که در بالای آن یک دندان مصنوعی قرار دارد. این ایمپلنت برای حفظ ساختار دندانهای باقیمانده و سالم نگه داشتن جویدن و گاز گرفتن ، در خط لثه نصب شده است.

جراحی ایمپلنت دندان جایگزین ناحیه ریشه دندان از دست رفته با پست های فلزی مانند پیچ ​​می شود که در آن دندان مصنوعی قابل اجرا است. دندانهای مصنوعی دقیقاً مانند دندانهای واقعی به نظر می رسند و عمل می کنند ، بنابراین این نوع جراحی می تواند جایگزین مناسبی برای پوشیدن پروتزهای دندانی یا انجام بریج نامناسب باشد.

مراجل ایمپلنت دندان (کاشت دندان در شیراز)

جراحی ایمپلنت دندان بسته به نوع کاشت شما و سلامت استخوان فک شما ممکن است در چند مرحله انجام شود. این فرآیند نیاز دارد تا استخوان فک محکم در اطراف ناحیه ایمپلنت دندان بهبود یابد ، (به اصطلاح استخوان سازی نامیده می شود) و به طور موثر آن را در خط لثه جذب می کند و انگار یک دندان طبیعی است. ایمپلنت ها با جراحی در داخل استخوان فک قرار می گیرند و به عنوان “ریشه” دندان مصنوعی در حال اجرا هستند. از تیتانیوم غالباً برای این روش استفاده می شود زیرا ایمپلنت را با استخوان فک جوش می زند ، محکم در جای خود باقی می ماند و مانند برخی از انواع پل ها از بین نمی رود.

مطالعه بیشتر  شکست عشقی و راه های درمان آن
کاشت دندان در شیراز
کاشت دندان

چرا باید ایمپلنت دندان بزنید؟

دلایل زیادی برای کاشت دندان وجود دارد: شما یک یا چند دندان از دست رفته دارید. استخوان فک شما به اندازه کافی قوی است که می توانید عمل را انجام دهید. شما نمی توانید (یا نمی خواهید) از پروتز استفاده کنید. یا مشکل گفتاری دارید که می تواند با افزودن یک یا چند ایمپلنت دندان به لثه بهبود یابد.

مانند هر روش پزشکی ، جراحی ایمپلنت دندان خطراتی را در پی دارد. در حالی که مشکلات یا عوارض نادر است. هنوز خطر عفونت در محل کاشت وجود دارد ، که بعداً می تواند منجر به مسائل دیگری شود.

از دیگر عوارض احتمالی جراحی ایمپلنت دندان می توان به آسیب دیدن دندانهای اطراف یا آسیب عصبی به دندانهای مجاور ، لبها یا لثه ها اشاره کرد. اگر در مورد امکان کاشت دندان با دندانپزشک یا جراح دهان خود صحبت می کنید ، آنها در مورد این خطرات صحبت می کنند و نگرانی های شما را قبل از عمل برطرف می کنند.

روش جراحی ایمپلنت دندان

جراحی ایمپلنت دندان اغلب در چند مرحله انجام می شود. و نیاز به بهبودی استخوان فک در اطراف ایمپلنت قبل از کار بیشتر است.

دندان آسیب دیده برداشته می شود (اگر قبلاً به روش دیگری بیرون نیامده باشد).

استخوان فک برای جراحی آماده شده است. این ممکن است شامل اندازه گیری پیوند استخوان باشد.

پس از بهبود استخوان فک ، کاشت به داخل لثه قرار می گیرد.

به فک فرصت داده می شود تا مجدداً بهبود یابد و سپس جراح پایه را (قطعه ای که درون ایمپلنت پیچ می کند) قرار داده و دندان مصنوعی را از بالا متصل کرده و کاشت کامل را انجام می دهد.

مطالعه بیشتر  انحراف چشم چیست ؟

این روند ممکن است چندین ماه طول بکشد تا زمان فک شما بهبود یابد و برای نصب نهایی ایمپلنت آماده شود. بدون وجود استخوان فک قوی ، کاشت انجام نمی شود ، بنابراین مهم است که در طول روند بهبودی صبور باشید.

بعد از جراحی

ناراحتی پس از جراحی ایمپلنت دندان طبیعی و طبیعی است. آنچه انتظار دارید در اینجا است:

  •     تورم صورت و لثه ها
  •     کبودی لثه یا پوست
  •     درد در محل جراحی ایمپلنت شما
  •     خونریزی جزئی

اگر هر یک از این علائم چند روز پس از جراحی بدتر شد ، بلافاصله با دندانپزشک یا جراح دهان خود تماس بگیرید زیرا ممکن است موارد بزرگتری را نشان دهد که باید توسط یک متخصص حل شود.

___________________________________________________

راه های ارتباطی با درمانگاه سهامی

کانال آپارات درمانگاه سهامی

کانال نماشا درمانگاه سهامی

آدرس پیج اینستاگرام درمانگاه سهامی

شماره تماس : ٠٩١٧٠٠٤٤٢٦٢ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۲ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۱

_________________________________________________

سایر مقالات

رادیولوژی در شیراز

رژِیم غذایی در شیراز

نقص مادرزادی قلب

سونوگرافی در شیراز

کاشت دندان در شیراز – کاشت دندان در شیراز – کاشت دندان در شیراز – کاشت دندان در شیراز – کاشت دندان در شیراز – کاشت دندان در شیراز

4 دیدگاه

  • محمدرضا, 1399/10/08 @ 19:02 پاسخ

    هزینه ایمپلنت دندان های جلویی و آسیاب متفاوت است؟ آیا این جراحی با بیمه انجام میشود؟

    • پشتیبان سایت, 1399/10/10 @ 09:47 پاسخ

      سلام وقت شما بخیر
      بله هزینه انجام دندان های در قسمت های مختلف با یکدیگر متفاوت است. اما هزینه در چند مرحله دریافت می شود.
      هر بیمه موارد خاصی را در نظر می گیرد. در این زمینه با بیمه خود صحبت کنید. در صورت نیاز درمانگاه برگه مربوطه برای بیمه را به شما می دهد.

  • جواد فاطمیان, 1399/10/08 @ 19:05 پاسخ

    سلام 37 سالم است و در تصادف کل دندان های ردیف بالایی ام را از دست داده ام. سوالم از شما این است که آیا میتوان ردیف بالایی دندان ها را بطور کامل ایمپلنت کرد؟

    • پشتیبان سایت, 1399/10/10 @ 09:48 پاسخ

      سلام وقت شما بخیر
      بله با ایمپلنت می تونید این مشکل و برطرف کنید. همچنی روش های دیگری نیز وجود دارند که بعد از بررسی شرایط دندانی شما ممکن است پزشک به شما پیشنهاد دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button