ارتودنسی در کودکان و سختی های آن

ارتودنسی در کودکان و سختی های آن
  • ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
ارتودنسی در کودکان و سختی های آن
ارتودنسی در کودکان و سختی های آن

ارتودنسی کودکان

با عبور از سنین کودکی رفته‌ رفته دندان های شیری جای خود را به دندان‌ های دائمی می‌ دهند و بسیاری از افراد دغدغه این مسئله را دارند که از این دندان های کاملا سالم و زیبا به خوبی مراقبت کرده تا بتوانند حتی در سنین بالا از سلامت و زیبایی و البته کاربرد بی نظیر آنها استفاده کنند.

اما گاهی برخی افراد با مشکلاتی مواجه میشوند که باید فرایندی مانند ارتودنسی را برای سلامت دندان ها و زیبایی و ترتیب آنها انجام دهند. دلایل مختلف مانند کوچک بودن سایز فک و یا مسائل ژنتیکی باعث میشوند تا دندان های دائمی از نظم خارج شده و بر روی یکدیگر قرار بگیرند و با ترتیب درست و نظم خاص در کنار هم قرار نگیرند.

در چنین شرایطی متخصصانی که در زمینه دندان فعالیت دارند توصیه می‌ کنند که اگر کودکان با چنین مشکلاتی مواجه هستند باید هرچه سریعتر به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

ارتودنسی روشی کاملا ایمن، کاربردی و البته ماندگار برای مرتب کردن دندان های فک بالا و فک پایین است، اما این فرآیند زمانی کاربرد دارد که سن کودک پایین بوده تا بتواند هر گونه فرایندهای ترمیمی را به مرور زمان در ناحیه دندان ها انجام دهند.

اگر ارتودنسی با روش های درست انجام نشود به مرور زمان آسیب های مختلف را برای شخص به همراه می آورد و علاوه بر این فرم نازیبای دندان ها بر چهره افراد نیز تاثیر زیادی خواهد داشت. ارتودنسی کودکان روشی مطمئن برای مرتب کردن دندان ها به شمار می آید که علاوه بر حفظ سلامت فک و دندان بر زیبایی افراد تاثیر زیادی داشته و باعث افزایش اعتماد به نفس افراد خواهد شد.

نکته ای که در مورد ارتودنسی کودکان مطرح است این است که این فرآیند در گروه سنی خاصی انجام میشود، هرچه سن کودک پایین تر باشد نتیجه سریع تر حاصل میشود، به همین دلیل متخصصان توصیه می‌ کنند که در صورت عدم ترتیب دندان ها حتما با پزشک مربوطه مشورت کنید.

مطالعه بیشتر  تست نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام چیست؟

ارتودنسی در کودکان و سختی های آن

ارتودنسی در کودکان و سختی های آن باعث شده است. تا حساسیت والدین در انتخاب پزشک معالج و مرکز درمانی افزایش پیدا کند. خوشبختانه با وجود مراکز درمانی معتبری مانند درمانگاه سهامی که بهترین دندانپزشکان اطفال در شیراز در این مجموعه فعالیت می‌کنند. تا حد زیادی باعث شده است تا نگرانی های والدین در این باره رفع شود.

با توجه به اینکه ارتودنسی در کودکان بسیار حساس است. و باید به وسیله افراد متخصص و به بهترین شکل ممکن انجام شود تا نتایج عالی داشته باشد. بدین ترتیب تمام افرادی که قصد انجام ارتودنسی و یا انجام خدمات مربوط به دندانپزشکی را دارند. در این حالت می توانند به راحتی با مراجعه به درمانگاه سهامی در شیراز. از خدمات ویژه که در این مجموعه به وسیله پزشکان حرفه ای ارائه داده می شود بهره مند گردند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ارتودنسی در کودکان و سختی های آن با ما همراه باشید.

 ارتودنسی در کودکان

ارتودنسی در کودکان با هدف رفع مشکلات و به گونه ای نا منظمی که در بین دندان‌ها وجود دارد انجام می‌شود. و با توجه به اینکه کودکان بسیار حساس هستند و انجام ارتودنسی به بهترین شکل ممکن می تواند. باعث شود تا مشکلاتی که در آینده ممکن است به وجود بیاید به حداقل برسد.

پس به افراد متخصص و حرفه ای در این مورد نیاز است. تا بتوان خیلی راحت و بدون هیچگونه مشکلی بحث ارتودنسی را انجام داد. و مشکلاتی که در دندان‌های کودکان از لحاظ ظاهری وجود دارد را رفع کرد. با توجه به اینکه کودکان در حال رشد و تکامل استخوان هستند. به همین دلیل از هفت سالگی به بعد می تواند بهترین زمان برای انجام ارتودنسی ثابت، متحرک و نامرئی باشد. باید بر حسب شرایط کودک و میزان ناهماهنگی و نامنظمی. که در دندان‌های کودکان ممکن است وجود داشته باشد نوع معالجه مشخص گردد.

مطالعه بیشتر  متخصص پوست در شیراز
ارتودنسی در کودکان و سختی های آن
ارتودنسی در کودکان و سختی های آن

سن مناسب برای انجام ارتودنسی در کودکان

بهترین سن از نظر متخصصین برای انجام ارتودنسی 9 تا ۱۴ سالگی می باشد. در واقع تشخیص دقیق و سریع مشکل باعث می گردد. تا از بروز مشکل های جدی در آینده جلوگیری شود. بر حسب نظریه‌های پزشکان متخصص ارتودنسی،  اگر کودکان در 7 سالگی معاینه شوند در این حالت پزشک می‌تواند. با انجام اقدامات اولیه و درمان های خاصی از بروز مشکلات جدی در آینده جلوگیری کند.

با توجه به اینکه هدف اصلی از انجام ارتودنسی نظم بخشیدن و برطرف کردن تمام ناهنجاری‌ها و ناهماهنگی بین دندانها می باشد. پس اگر انجام این کار به وسیله متخصصان حرفه‌ای انجام گیرد. در این حالت احتمال بروز مشکل در فک و لثه به حداقل رسیده. و بدون هیچگونه مشکل و عارضه خاصی می توان. نامنظمی های موجود در دندان کودکان را به راحتی رفع کرد. 

مراحل ارتودنسی در کودکان

  1. در مرحله اول باید معاینه اولیه انجام شود تا بدین ترتیب پزشک بتواند. بر حسب شرایط بیمار، قالب گیری اولیه را برای انجام ارتودنسی انجام دهد.
  2. مرحله بعدی تصویربرداری از دندان ها می باشد. در واقع در این مرحله عکس های رادیولوژی تهیه می گردد. که در نتیجه آن این عکس ها نشان دهنده وضعیت ریشه دندان و ارزیابی از لحاظ سلامتی می باشد.
  3. سپس پزشک با قرار دادن براکت بر روی دندان های بیمار ارتودنسی را انجام میدهد. که این مرحله ممکن است برحسب شرایط بیمار چند ساعت طول بکشد.
  4. بعد از اینکه نصب ارتودنسی انجام شد براکت ها از دهان خارج می‌شوند. و سپس ثابت نگه دارنده ها در جای خود قرار می گیرند.
  5. سپس بعد از اینکه براکت ها به صورت کامل تنظیم شدند. در مرحله بعدی باید بیمار برحسب جلسات مشخص شده به وسیله پزشک برای تنظیم دقیق به پزشک مراجعه نماید. لازم به ذکر است که مراجعه منظم به پزشک بعد از انجام ارتودنسی تا حد زیادی می‌تواند در کسب نتیجه دلخواه تاثیر گذار باشد.

ارتودنسی می تواند به صورت ثابت و متحرک باشد. که این مورد به خواست شرایط بیمار مشخص می گردد.

رعایت نکات بعد از ارتودنسی

بعد از انجام ارتودنسی باید ها و نباید های بسیار مهمی وجود دارند. که می‌توانند باعث شوند تا نتیجه بهتری از ارتودنسی کسب گردد. به طور مثال موارد زیر باعث جلب رضایت از ارتودنسی میشود. همچنین مواردی که پزشک معالج توصیه می کند.

  • یکی از مهمترین موارد این است که باید در جلسات مشخص شده. و به صورت منظم به پزشک مراجعه کنید. تا بررسی‌های لازم و تنظیمات لازم انجام گیرد.
  •  نوع تغذیه در بحث ارتودنسی تاثیرگذار است و باید از مصرف برخی غذاها اجتناب کرد.
  • روش مسواک زدن
  • و …
مطالعه بیشتر  درمان پوست پرتقالی چیست؟

بهترین دکتر دندانپزشک اطفال در شیراز

با وجود درمانگاه سهامی که جزو بهترین و مجهزترین مراکز درمانی در شیراز می باشد. امکان دسترسی به بهترین دکتر دندانپزشک کودکان به راحتی امکان پذیر شده است. درمانگاه سهامی یکی از مراکز فوق العاده عالی است. که با داشتن تجهیزات بروز و کادر درمانی حرفه ای و با ارائه خدمات متنوع. در رابطه با کودکان و بزرگسالان و با داشتن کلینیک های مختلف مانند:

باعث شده است تا تمام افراد در هر شرایطی به راحتی بتوانید. به صورت ۲۴ ساعته، از خدمات خاص و ویژه ای که به وسیله این مرکز درمانی ارائه میگردد بهره‌مند شوند. اگر شما هم جزو افرادی هستید. که صاحب فرزندانی با مشکلات خاص یا بیماری‌های خاص هستید. و یا نیاز به دندانپزشکی کودک برای انجام ارتودنسی و سایر خدمات مربوط به دندانپزشکی را دارید. در این حالت خیلی سریع می توانید به درمانگاه سهامی مراجعه کرده و اقدامات درمانی لازم را انجام دهید.

لازم به ذکر است که از طریق سیستم نوبت دهی که در وب سایت درمانگاه سهامی وجود دارد. می توانید قبل از مراجعه به درمانگاه اقدام به رزرو وقت نماید.و بدین ترتیب دیگر وقتتان تلف نمی‌گردد. و خیلی راحت می توانید با وجود پزشکان متخصص مشکلاتی که ممکن است درد دندان های کودکان وجود داشته باشد را رفع کنید.

___________________________________________________

راه های ارتباطی با درمانگاه سهامی

کانال آپارات درمانگاه سهامی

کانال نماشا درمانگاه سهامی

آدرس پیج اینستاگرام درمانگاه سهامی

شماره تماس : ٠٩١٧٠٠٤٤٢٦٢ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۲ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۱

_________________________________________________

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button