رژیم غذایی برای کودکان اوتیسمی

رژیم غذایی برای کودکان اوتیسمی
  • ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
رژیم غذایی برای کودکان اوتیسمی
رژیم غذایی برای کودکان اوتیسمی

رژیم غذایی برای کودکان اوتیسمی

رژیم غذایی برای کودکان اوتیسمی بسیار مهم است. و تمام والدینی که دارای فرزند با چنین مشکلی هستند. باید حتما با یک متخصص تغذیه صحبت نمایند. و یک رژیم غذایی مناسبی را برای فرزند خود داشته باشند. اگر این مشکل کودکان خیلی سریع تشخیص داده شود و روش های درمانی مناسب به همراه رژیم غذایی مناسب استفاده گردد. در این حالت به گونه ای این بیماری قابل کنترل می شود. و مشکلات ناشی از آن به حداقل می رسد.

برنامه غذایی مناسب برای کودکان اوتیسمی

با توجه به اینکه کودکانی که دچار این بیماری هستند باید داروهای خاصی را مصرف کنند. به همین دلیل مصرف این داروها به گونه‌ای باعث کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی در بدن می‌شود. که می‌تواند باعث تغییر رفتار در کودک شود. ولی در صورتی که یک رژیم غذایی مناسب برای کودک تهیه گردد. در این حالت احتمال کاهش یافتن مشکلات یا رفلکسها به داروها به حداقل می رسد.

لازم به ذکر است که تغذیه نامناسب می‌تواند باعث تشدید شدن مشکلات درکودکان اوتیسمی  گردد. و باید به بحث تغذیه کودکان فوق العاده دقت شود. که خوشبختانه وجود پزشکان معتبر در درمانگاه سهامی که در زمینه تغذیه فعالیت می‌کند باعث شده است تا والدین به راحتی بتوانند بر حسب شرایط کودک یک رژیم غذایی مناسب را داشته باشند.

مطالعه بیشتر  ایمپلنت دندان در شیراز

باید رژیم غذایی این کودکان به گونه ای باشد. که به اندازه کافی کلسیم، زینک ، مواد مغذی، امگا ۳ و ویتامین d وجود داشته باشد. و باعث شود تا کودک بدون مشکل بتوانند زندگی به خود ادامه دهد. در واقع می توان گفت که بحث تغذیه تاثیر بسزایی در بهبود یافتن و یا تشدید یافتن بیماری کودکان دارد.

رژیم غذایی برای کودکان اوتیسمی
رژیم غذایی برای کودکان اوتیسمی

غذاهای بدون گلوتن برای کودکان اوتیسمی

در اکثر مواقع مشاهده می‌شود که خانواده‌ها فکر می‌کنند. یک برنامه غذایی بدون گلوتن برای فرزندشان بهترین گزینه است. درصورتیکه این مورد به هیچ عنوان درست نیست و غذاهای بدون گلوتن برای تمامی بیماران و کودکان اوتیسمی مناسب نمی باشد. چون شرایط کودکان اوتیسمی با هم فرق می کند. و باید یک رژیم غذایی مناسب بر حسب شرایط کودک تجویز گردد.

با توجه به اینکه نوع داروهایی که کودکان مصرف می کنند به گونه ای متفاوت از هم هستند. و باعث تاثیرات مختلفی در بدن کودک می‌شود. به همین دلیل باید با مدنظر قرار دادن تمام موارد یک رژیم غذایی مناسب برای فرد و به صورت منحصر به فرد تهیه گردد.

در واقع مد نظر قرار دادن شرایط زیر جزو موارد مهمی هستند که باعث می‌شوند تا فرد یک رژیم غذایی مناسب برای کودک کنند.

  • .فیزیکی
  • روانی
  • گروه خونی
  • نوع داروها
  • تیروئید

اهمیت مصرف روی در کودکان اوتیسمی

پزشکان بر این باور هستند که دریافت انواع پروتئین ها، ویتامین ها و یا امگا ۳ ،کلسیم و روی در کودکان اوتیسمی بسیار مهم است. و می‌تواند عوارض داروهای مصرفی را به حداقل رسانده و به گونه‌ای باعث شود. تا کودک به صورت خوبی رشد کرده و مثل تمام کودکان عادی حدااقل بتوانند یک برنامه غذایی روزانه و عادی داشته باشند.

مطالعه بیشتر  کلینیک زنان و زایمان در شیراز

اهمیت دریافت کلسیم در کودکان اوتیسمی

کاهش یافت میزان کلسیم در بدن کودکان اوتیسمی. باعث تغییرات بسیار جدی در مغز و به گونه‌ای تغییر در واکنش‌های عصبی می‌شود. و باید کلسیم به اندازه کافی به وسیله کودکان دریافت گردد. به همین دلیل رژیم غذایی مناسب بسیار حائز اهمیت است. و می‌تواند به گونه‌ای مشکلات این کودکان را به حداقل برساند.

به هیچ عنوان والدین نباید به صورت خودسرانه و برحسب توصیه‌های اطرافیان. و یا دوستان یک رژیم غذایی اشتباهی را به برای کودکان خود استفاده نمایند. در واقع بهترین و مناسبترین روش مشاوره با متخصص تغذیه و دریافت یک رژیم غذایی مناسب می باشد.

اهمیت دریافت ویتامین D در کودکان اوتیسمی

با توجه به اینکه کمبود ویتامین دی یکی از مشکلات رایج در بین مردم ایران می باشد. مخصوصا کمبود ویتامین D در کودکان اوتیسمی بسیار تاثیرگذار است. و برای رفع کردن این کمبود باید رژیم غذایی مناسب تهیه شود. و همچنین از نور آفتاب استفاده گردد. تا به گونه ای مشکلات تیروئیدی در این کودکان به وجود نیاید. چون کمبود ویتامین D یکی از علت‌های بروز مشکل در تیروئید میباشد.

همچنین لازم به ذکر است که اضافه وزن هم می تواند باعث بروز مشکلات و یا اختلالاتی در کودکان اوتیسمی گردد. به همین دلیل باید این کودکان زیر نظر متخصصین تغذیه باشند. تا به گونه‌ای از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود. که برای این کار به راحتی می توانید به متخصص تغذیه مانند دکتر رجبی مراجعه نمایید.

بهترین دکتر تغذیه در شیراز

امروزه وجود پزشکان با تجربه و حرفه ای که در زمینه تغذیه فعالیت می‌کنند. باعث شده است تا امکان کنترل بسیاری از بیماری‌ها مانند اوتیسم به گونه ایی امکان پذیر شود. در واقع با تغذیه مناسب می‌توان شدت این بیماری را تا حد زیادی کاهش داد.  پس فرقی نمی‌کند در چه سنی هستید و یا به چه دلیل نیاز به پزشک تغذیه دارید.

مطالعه بیشتر  آیادستگاه فتوتراپی برای نوزادان عوارض دارد؟

بانوان باردار برای سلامت جنین و خود به متخصص تغذیه نیاز دارند.در واقع بحث تغذیه به قدری مهم است که می‌تواند از تولد نوزاد با مشکل مادرزادی نیز جلوگیری کنید. چون مصرف برخی از مواد غذایی  و یا عدم مصرف برخی از مواد  ممکن است باعث بروز مشکلات مادرزادی در جنین شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه بامتخصصین تغذیه در درمانگاه سهامی  می توانید به وبسایت درمانگاه سهامی مراجعه کرده. و آدرس مطب، شماره تماس دفتر و آدرس شبکه‌های اجتماعی را مشاهده کنید همچنین امکان مشاوره آنلاین نیز به راحتی از طریق وب سایت مذکور امکان پذیر است.

___________________________________________________

راه های ارتباطی با درمانگاه سهامی

کانال آپارات درمانگاه سهامی

کانال نماشا درمانگاه سهامی

آدرس پیج اینستاگرام درمانگاه سهامی

شماره تماس : ٠٩١٧٠٠٤٤٢٦٢ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۲ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۱

_________________________________________________

5 دیدگاه

  • علی بیکی نژاد, 1399/12/27 @ 14:44 پاسخ

    سلام و عرض ادب
    خانم دکتر کوشکی دارای علم و اخلاق عالی هستن.
    خدا خیرشون بده

  • طناز, 1400/01/18 @ 10:47 پاسخ

    سلام

    آیا کودکان اوتیسمی باید حتما باید از یه روش خاص رژیم غذایی تبعیت کنند ؟

    • دیجیتال مارکتینگ پیرایه, 1400/01/25 @ 15:12 پاسخ

      سلام بله باید دارای یک رژیم غذایی باشند که البته این رژیم غذایی باید حتما تحت نظر پزشک معالج و یا یک دکتر تغذیه انجم شود

  • مهرداد پناهی, 1400/01/18 @ 10:57 پاسخ

    سلام
    به نظر شما آیا برای مشکل تغذیه کودک اوتیسمی باید از یک متخصص تغذیه کمک گرفت ؟

    • دیجیتال مارکتینگ پیرایه, 1400/01/25 @ 15:02 پاسخ

      بله حتما باید تحت نظر پزشک و متخصص تغذیه صورت بپذیرد و اگر به صورت خودسرانه یک ماده غذایی به لیست مواد غذایی اضافه بشه یا یک ماده غذایی که شاید برای کودکان اوتیسمی بسیار مفید باشد حذف شود به سیستم این کودکان خلل وارد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button