نمره عینک کودکان

نمره عینک کودکان
  • ۱۴۰۱/۰۲/۰۴

نکاتی در مورد بررسی سلامت چشم پزشک کودکان

نمره عینک کودکان
نمره عینک کودکان

پس از آنکه نوزادان متولد میشوند، متخصصان توصیه می‌ کنند که والدین در زمان های مشخص شده همواره چکاپ های لازم را انجام دهند و واکسن های مربوطه را تزریق نمایند. والدین باید زمان های مشخص شده توسط پزشکان چکاپ های ضروری را انجام دهند تا از سلامت کودک خود مطمئن شوند.

یکی از مهمترین بررسی‌ هایی که در طول زندگی افراد انجام میشود، مراقبت و بررسی سلامت چشم می باشد که در کودکان از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار می باشد. از آنجایی که ساختمان چشم کودکان و بزرگسالان متفاوت است ممکن است بیماری ها و آسیب هایی که برای چشم کودکان بروز پیدا می‌ کند با بزرگسالان تفاوت زیادی داشته باشد به همین دلیل متخصصان از روش‌ ها و دستگاه‌ های مختلف برای بررسی چشم و نمره عینک کودکان استفاده می‌ کنند.

گاها ممکن است کودکان به دلایل مختلف نتوانند محیط اطراف را با شفافیت کافی ببینند، به همین دلیل پزشکان تشخیص می‌ دهند که برای درمان آسیب های قرنیه، تنبلی چشم و دیگر عوارض، باید روش های درمانی مناسب انجام شود تا بتوانند برای بزرگسالی سلامت چشم خود را داشته باشند.

زمانی که والدین برای بررسی سلامت چشم و تعیین نمره عینک کودکان به مراکز درمانی مراجعه می‌ کنند، متخصصانی که در زمینه چشم فعالیت دارند همواره بینایی کودک را مورد بررسی قرار داده تا بتوانند بیماری‌ های احتمالی و یا ضعف در نقاط مختلف چشم را مورد بررسی دقیق قرار دهند، و در صورت لزوم می توانند از عینک های طبی مخصوص کودکان استفاده نمایند.

مطالعه بیشتر  بهترین کلینیک چشم پزشکی در شیراز

فرایند تعیین نمره عینک کودکان

نمره عینک کودکان
نمره عینک کودکان

بسیاری از متخصصان بر این باورند که کودکان از بدو تولد و زمانی که به محیط اطراف توجه می‌ کنند باید مورد بررسی های دقیق و چکاپ قرار بگیرند و آسیب ها و بیماری های احتمالی با سرعت بالا تری مورد بررسی قرار گرفته و در صورت لزوم روش‌ های درمانی آغاز شوند.

یکی از مهمترین چکاپ هایی که والدین باید به آن توجه بیشتری داشته باشند، بررسی بینایی کودکان می باشد. با مراجعه به مراکز درمانی و پزشکان متخصص، می توان به صورت تخصصی نمره چشم کودکان را تعیین نمود. با استفاده از دستگاه های مخصوص و بررسی های تخصصی پزشک می ‌تواند بینایی کودکان را در همه فواصل مورد ارزیابی قرار دهد.

همچنین پزشک مربوطه حرکت چشم کودکان را نیز معاینه کرده و در صورت هرگونه مشکل می‌ تواند اقدامات لازم را انجام دهد. کودکانی که شرایط خاصی دارند، باید در فواصل زمانی کوتاه تری چکاپ های مربوط به چشم را انجام دهند، به عنوان‌مثال نوزادانی که زودتر از موعد مقرر و به صورت نارس متولد میشوند ممکن است در معرض آسیب های چشمی بیشتری قرار بگیرند. همینطور تاخیر در رشد کودکان و عدم برقراری تماس چشمی و یا عکس‌ العمل‌ های کند در کودکان، همگی عواملی هستند که باید هر چه سریع تر مورد بررسی قرار بگیرند.

به طور معمول کودکان از ۶ ماهگی می‌ توانند تحرک وسایل مختلف و یا رنگ های گوناگون را مانند بزرگسالان دیده و تشخیص دهند، به همین دلیل آزمایشات زیادی برای تعیین نمره عینک کودکان وجود دارد که می تواند هر گونه ضعف را به راحتی مشخص کند.

متخصصان در مرحله اول سعی دارند مردمک چشم کودکان را مورد بررسی قرار دهند، و باید در حضور نور و یا تاریکی به راحتی باز و بسته شود. نکته دیگر این است که کودکان باید در صورت ثابت نگه داشتن شی توسط پزشک، به راحتی به آن نگاه کرده و نگاه خود را به صورت خیره بر روی جسم ثابت نگه دارند، این امر در نوزادان بالای ۶ ماه و کودکان به راحتی امکان پذیر است.

مطالعه بیشتر  انحراف چشم چیست ؟

کودکان از سنین ۶ سالگی به بعد می توانند به راحتی علائم را تشخیص داده و در مورد حس خود صحبت کنند، به همین دلیل متخصصان سعی دارند که از تابلو ها و علائم مختلف برای تشخیص بینایی کودکان استفاده نمایند. معمولاً تابلو های مخصوص چشم پزشکی برای بزرگسالان نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرند که البته به واسطه آنها می‌ توانند ضعف در دوربینی و نزدیک بینی و همچنین نمره عینک کودکان را مشخص کنند.

معمولاً چشم‌ پزشک و اپتومتریست ها از عینک هایی استفاده می‌ کنند که با قرار دادن لنز های مختلف و درجه‌ بندی شده میزان بینایی فرد را کاملاً تخمین می زنند. کودکان می توانند با استفاده از این عینک های مخصوص میزان دید خود را به پزشک اعلام کرده و پزشک معالج به راحتی می‌ تواند نمره عینک کودکان را مشخص کند، البته پس از اتمام مراحل بررسی و ساخت عینک، عینک ساخته شده مورد بررسی دقیق قرار می‌ گیرد و هرگونه اشکال آن به سرعت برطرف خواهد شد.

مشکلات چشمی رایج در بین کودکان

نمره عینک کودکان
نمره عینک کودکان

بسیاری از افراد ممکن است در دوران کودکی تنبلی چشم را تجربه کرده باشند، که عدم رسیدگی به آن در بزرگسالی می‌ تواند آسیب‌ های زیادی را برای افراد به همراه داشته باشد. به طوری کلی تنبلی چشم امری شایع در بین کودکان می باشد که می تواند با کاهش دید در یک چشم یا هر دو چشم همراه باشد و ساختار آناتومیکی چشم را تغییر خواهد داد.

در هر صورت متخصصان می‌ توانند با استفاده از عینک های مخصوص، لنز های چشمی و یا استفاده از قالب های مختلف برای پوشاندن چشم سالم، چشم تنبل را وادار به کار کرده و سلامت آن را بازگرداند. انحراف چشم از مشکلات دیگری است که ممکن است برای افراد در دوران کودکی به وجود آید.

مطالعه بیشتر  عینک سازی

چشم های ضربدری و یا نامرتب عواملی هستند که می‌ توانند بر زیبایی فرد تاثیر گذار باشند و در صورت عدم رسیدگی، انحراف آن بیشتر شده و آسیب‌ های زیادی را برای افراد به همراه خواهد داشت. نکته دیگری که ممکن است در موارد شدید تر برای کودکان به وجود آید، عدم تشخیص رنگ ها می باشد.

کور رنگی و دیگر بیماری های مشابه چشم، عاملی هستند که اگر در کودکی به آنها رسیدگی شود، پزشکان می‌ توانند با روش‌ های مناسب آنها را درمان کنند. هر گونه مشکل در نواحی مختلف چشم، اندازه فولیکول مژه، شکل و فرم پلک ها، ترشحات غیر معقول، قرمزی چشم و هر نوع تورم باید هر چه سریع تر مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت عدم رسیدگی ممکن است در بزرگسالی مشکلات زیادی را برای افراد به همراه داشته باشد.

در هر صورت جسم کودکان ظرافت و توانایی کمتری برای مقابله با بیماری ها و آسیب ها دارد و در صورت هر نوع عارضه نامتعارف باید به پزشک مراجعه کرده و آسیب‌ های احتمالی را برطرف سازید.

خدمات چشم پزشکی کودکان در درمانگاه سهامی سهامی شیراز

در درمانگاه شهامی و بخش کلینیک چشم پزشکی پزشکان مجرب درمانگاه ما با سهالها تجربه تمامی خدمات چشم پزشکی را برای کودکان شما انجام میدهند و برای دریافت نوبت گیری از پزشکان مجرب کلینیک ما بخش دپارتمان کلینیک چشم پزشکی مراجعه کنید.

 ___________________________________________________

راه های ارتباطی با درمانگاه سهامی

کانال آپارات درمانگاه سهامی

کانال نماشا درمانگاه سهامی

آدرس پیج اینستاگرام درمانگاه سهامی

لینک یوتیوب درمانگاه سهامی

شماره تماس : ٠٩١٧٠٠٤٤٢٦٢ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۲ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۱

_________________________________________________

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button