دندانپزشکی کودکان

دندانپزشکی کودکان
  • ۱۴۰۱/۰۳/۲۱

دندانپزشکی کودکان

دندانپزشکی کودکان
دندانپزشکی کودکان

در دنیا هیچ چیز مهمتر از سلامتی کودک و نوزادان برای پدر و مادر نیست پدر و مادرها تمام تلاش خود را می کند تا سلامت جنین کودک افزایش پیدا کند. اگر سلامت آنها و لطمه وارد شود آنها نمی‌توانند کارهایشان را انجام دهند و در عذاب هستند. دندانپزشکی امروز کمک شایانی به سلامتی جسم کودکان کرده است. دندانپزشک اطفال کسی است که تخصص دندانپزشکی دارد و توسط انجمن ‌های مختلف دندانپزشکی در ایران و خارج از ایران به رسمیت شناخته می شود.

همچنین می تواند تمام کارهای بهداشت عمومی و دندانپزشکی آسیب شناسی و فک آسیب‌ شناسی دهان آسیب‌شناسی و صورت انواع رادیولوژی ها را انجام دهد. دندانپزشک اطفال در دوران تحصیل خود به مطالعه انواع لثه ها انواع دندان ها شناخت انواع بیماری های دهان کودکان پرداخته است. کودکی که در دندانپزشکی کودک با سایر دندانپزشکی ها دارد این است که بسیار صبور و با حوصله است و در مقابل گریه های بی وقفه کودکان عکس ‌العملی نشان می ‌دهد. در ادامه ما در این مجموعه می خواهیم انواع آموزش برای دندانپزشکان نوع معالجه برای دندانپزشکی کودکان و همچنین نقش دندانپزشک کودکان و عوامل اینچنینی را برای شما توضیح دهیم برای اطلاعات بیشتر مدرسه را تا انتها بخوانید.

چند نوع آموزش‌ هایی برای دندانپزشکان اطفال وجود دارد؟

دندانپزشکی اطفال حداقل باید با رتبه های بسیار کمی در دانشگاه‌ ها قبول شود ۴ سال در دانشکده دندانپزشکی تحصیل می‌کند سپس دکتر برای آموزش در دندانپزشکی های نوجوانان نوزادان و کودکان سپری می‌کند اگر تمام این مراحل را به خوبی سپری کنند و بهترین نمره را بگیرد به راحتی می‌ تواند قبول شود و به کار خود ادامه دهد در واقع دندانپزشکی کودکان یکی از بهترین کارها و ثبت این کارها برای کودکان است.

چرا معالجه برای دندانپزشکان کودکان ارائه می شود؟

چرا معالجه برای دندانپزشکان کودکان ارائه می شود؟
چرا معالجه برای دندانپزشکان کودکان ارائه می شود؟

دندانپزشکان کودکان مراقبت های جامعه را ارائه می ‌دهند از جمله به معاینات بهداشتی دهان کودک را که احتمالا پوسیده شده است را بررسی می کند مراقبت های پیشگیرانه از جمله استفاده از آب نمک آب و سرکه آب و آبلیمو و تمیز کننده های مثل فلوراید و دهان شویه ها را پیشنهاد می‌کند.

مطالعه بیشتر  کاشت دندان در شیراز

در مقابله با استفاده از پستانک و انگشت شست مشاوره‌ های به مادر می دهد تا فرزند به راحتی بتواند دندان‌ هایش شکل بگیرد به ترمیم حفره های ناقص دندان می پردازد افرادی که به بیماری های نقص مادرزادی قلب انواع تب و اختلالات پیش ‌فعالی مواجه هستند به آنها شرایطی را پیشنهاد می ‌دهد که بر اساس آنها به سلامت دهان کودک و نوجوان بپردازد و ترمیم حفره های ناقص هستند می پردازد بیماری های مختلف را بررسی می کند از آسیب های دندان و لثه شکستگی و جابجایی دانلودها مادر و والدین را آگاه می سازد.

نقش دندانپزشکی کودکان چیست؟

مراقبت و سالم کردن دندان های کودکان از وظایف اصلی دندانپزشکان کودکان می باشد اگر دندان درد به سراغ کودکان و نوجوانان و اطفال بیاید آن ‌ها نمی‌توانند صبر کنند به دلیل آنکه در آستانه درد آنها بسیار کم است و با روش ‌های مختلف صورت می‌گیرد. دندانپزشک به مراقبت های مختلف به دهان و دست می پردازد وقتی دندانپزشک به والدین می گوید که فرزند شما به ما این احتیاج دارد بهتر از مراقبت هایی را دریافت کند.

درمان های رایج در بخش دندانپزشکی کودک و نوجوان

درمان های رایج در بخش دندانپزشکی کودک و نوجوان
درمان های رایج در بخش دندانپزشکی کودک و نوجوان

خدمات پیشگیرانه برای بهتر شدن سلامت و بالا رفتن ساختار مولکولی دندان‌های کودکان می‌پردازد همچنین باعث می گردد که تقویت بافت دندان ها تغییر یابد مینای دندان از پوسیده که نجات پیدا کند و همچنین باعث می گردد که سلامت دهان و دندان افزایش پیدا کند. فیشور سیلانت تراپی یکی دیگر از کارهایی است که دندان های آسیابی را خوب می کند و در سیاره های مختلف وجود دارد و افراد با سطحی صاف و فاقد شیار دندان ها را صاف می نماید.

باعث می شود که پوسیدگی های بعدی از بین برود جرم دندان های پوسیده دائمی و شیری توسط متخصص کودکان با وسایل مخصوص صورت می گیرد که باعث می گردد دندان ها با مثل دندان ‌های دیگر هم رنگ و صاف شود درمان پالپ کتومی دندان توسط دندانپزشک اطفال صورت می گیرد معمولا افرادی که از درد دندان به پزشک پناه می ‌برند و نمی ‌دانند که چه کارهایی را انجام دهد که دندانشان خوب شود و اثرات آنها حفظ شود با استفاده از آن درد دندان شان از بین می رود. بنابراین پزشکانی که در زمینه دانپزشکی اطفال فعالیت می کند صبر و حوصله زیادی دارد و با حوصله فراوان به خوب کردن دندان های کودکان می ‌پردازد.

مطالعه بیشتر  خدمات درمانگاه سهامی شیراز

نکات کلیدی برای مراقبت از دهان و دندان اطفال

نکات کلیدی برای مراقبت از دهان و دندان اطفال
نکات کلیدی برای مراقبت از دهان و دندان اطفال

مستحضر هستید که ریشه بسیاری از مشکلات در قسمت دندان و دهان در دوران کودکی به مشکل دندان است و اگر برطرف نشود به احتمال زیاد در آینده ادامه پیدا می‌کند و باعث می گردد که تغییراتی در لثه افراد اضافه شود والدین باید به سلامت دهان و دندان کودک اهمیت دهند و آنها را تمیز کند در ابتدا بهتر است دستانشان را با آب و صابون بشویید سپس قبل از آنکه کودک دندان‌های شیری اش در بیاورد به تمیز کردن دندان کودکان بپردازد که از غذاهای کمکی مثل فرنی یا پور استفاده می کند.

بهتر است قبل از خواب حتما لثه ‌های کودک را تمیز کنید که کودک دندان درآورد می ‌تواند مسواک بزنند او را عادت دهید که قبل از خواب حتما دندان‌ هایش را مسواک بزند با استفاده از جایزه دادن به او را تشویق کنید تا کارهای مسواک زدن را یاد بگیرد. هنگامی که کودک شما به سن دو سالگی رسید بهتر است از خمیردندان های مخصوص کودک استفاده کنید. بهترین خمیر دندان برای استفاده کودکان برای دندان‌ هایشان بدون فلوراید است و باعث می گردد که زیبایی دندان هایش چندین برابر شود و اگر به صورت مرتب دندان‌ هایش مسواک زده شود هیچگونه پوسیدگی برای به وجود نمی‌آید.

محققان به این نتیجه رسیدند که اگر تمام این نکات در سنین کودکی توسط پدر و مادر انجام گیرد هیچ گونه خرابی دندان تا سن ۳۵ سالگی برای کودک اتفاق نمی ‌افتاد. بهتر است از دادن شیرینی جات به کودک بیش از حد خودداری کنید زیرا خوردن شیرینی جات و شکلات باعث می گردد که دندان های کودک از بین برود همچنین بهتر است هنگام نوشیدن شیر دهان او را شستشو دهید.

چرا دندان های شیری کودکان مهم هستند

دندان های شیری کودکان بسیار مهم هستند زیرا باعث می ‌شود که آنها به راحتی غذاها را بخورد صحبت کنم و لبخند بزنند همچنین باعث می گردد که فضای زیبایی در بزرگسالی برای آنها به وجود می‌آید اگر به دندان‌ها رسیدگی شود آنها دچار پوسیدگی دندان می شوند و همچنین باعث می‌ شود که دندان ‌های صافی داشته باشند اولین دندان های شیری در حدود شش یا هفت ماهگی با شکافتن لحظه ها آشکار می گردد و باعث می گردد که زیبایی دندان آنها بالا رود

مطالعه بیشتر  پوکی استخوان چیست؟

چه زمانی کودک شما برای اولین بار باید به دندانپزشک مراجعه کند؟

چه زمانی کودک شما برای اولین بار باید به دندانپزشک مراجعه کند؟
چه زمانی کودک شما برای اولین بار باید به دندانپزشک مراجعه کند؟

والدین باید زمانی که اولین دندان های شیری آنها رشد پیدا می‌کند و آنها را به متخصصان ببرند در واقع آنها بهتر است در سال دوباره دندانپزشکی اطفال مراجعه کنند تا اگر هرگونه پوسیدگی دندان شیوه‌ های ناسالمی در تغذیه نوزادان تمیز کردن در دهان و لثه آنها عادت های غلط پستان درد و خوردن شیر حالت های غلط مکیدن انگشت و راه‌حل رویش دندان وجود داشت آنها درمان شود.

نکات مهم در مراقبت از دندان کودکان تا ۴ سالگی

دندانپزشکی کودکان
دندانپزشکی کودکان

هنگامی که کودک در زمان شیرخوارگی از بهتر به نظافت دندان ها بپردازید و لثه‌ ها را به آرامی تمیز کنید و با استفاده از پنبه شیری که بر روی لثه باقی مانده است را تمیز کند بعد از یک سالگی به مرور زمان می توانید مسواک استفاده کنید. همچنین اگر در دندان های پوسیده مشاهده کردید. حتماً در اسرع وقت آن را به پزشک ببرید بهتر است تا سن سه سالگی کودک را ۶ بار به دندانپزشک ببریم و سلامت لثه و دهان او مطلع شوید برخی از کودکانی که به شیشه شیر عادت دارند و به خوردن آن عادت کردن بهتر است از این کار خودداری شود. زیرا خوردن شیشه شیر بیش از حد باعث پوسیدگی در دندان‌ ها می ‌شود اگرچه مسواک زدن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است باعث می گردد که لثه و مینای دندان کودک ضریب شود و بعد از خوردن غذا آنها نازک شود بنابراین بهتر است مسواک زدن را از همان ابتدا به کودکانتان یاد دهید.

مراقبت از دندان های کودک در سن ۳ تا ۵

بهتر است هنگامی که کودک شما به سن ۳ تا ۵ سالگی رسید روزی دوبار دندان‌ هایش را مسواک بزند با استفاده از خمیردندان های حاوی فلوراید استفاده کند همچنین باید صبر کنید به کودکتان یاد بگیرد که خمیر دندان را قورت ندهد زیرا باعث می گردد که آسیب هایی وارد بدن شود همچنین به او یاد دهید که از نخ دندان استفاده کند.

مراقبت از دندان های کودک در سن ۶ تا ۹

در سن ۶ سالگی کودک می فهمد که باید دندان های خود را چه موقع مسواک بزند. به کودک اجازه دهید که از نخ دندان استفاده کند مرتب به او یادآوری کنید که وقت مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است. زیرا استفاده از نخ دندان زیاد باعث می ‌شود که پلاک های دندان از بین برود.

___________________________________________________

راه های ارتباطی با درمانگاه سهامی

کانال آپارات درمانگاه سهامی

کانال نماشا درمانگاه سهامی

آدرس پیج اینستاگرام درمانگاه سهامی

لینک یوتیوب درمانگاه سهامی

شماره تماس : ٠٩١٧٠٠٤٤٢٦٢ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۲ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۱

_________________________________________________

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button