علت ایجاد دروغگویی در کودکان

علل ایجاد دروغگویی در کودکان
  • ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
علل ایجاد دروغگویی در کودکان
علل ایجاد دروغگویی در کودکان

علت ایجاد دروغگویی در کودکان

علت ایجاد دروغگویی در کودکان اگر تشخیص داده شود و به گونه‌ای به موقع درمان گردد. می تواند از بروز ناهنجاری هایی که در آینده ممکن است اتفاق بیافتد جلوگیری کند. که خوشبختانه با وجود مراکز درمانی مانند درمانگاه تخصصی سهامی این امکان به وجود آمده است. تا علت دروغگویی در کودکان به صورت دقیق با کمک روانشناسان کودک تشخیص داده شده و درمان گردد.

در این مرکز درمانی خدمات متنوع دیگری نیز ارائه می گردد که با مراجعه به وب سایت سهامی می توانید اطلاعات دقیق تری را بدست آورید. ولی بحث دروغگویی در کودکان بسیار مهم بوده.  و باید والدین به این مورد دقت کنند تا دروغگویی به یک عادت در کودکان تبدیل نشود.  چون می تواند در آینده زمینه‌ساز مشکلات جدی دیگری نیز باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با علت ایجاد دروغگویی در کودکان با ما همراه باشید

علت ایجاد دروغگویی در کودکان چیست؟

دروغ یک نوع مشکل در سلامت روانی می باشد. که باعث می گردد تا کودک برای رسیدن به خواسته خود چنین کاری را انجام دهد. از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند باعث دروغ گفتن کودکان شود تحقیر کودکان در بین افراد دیگر می باشد. در واقع دلایل روانشناسی بسیار زیادی وجود دارد که باعث ترغیب کودک به دروغ گفته می‌شود. مثلاً یکی از موارد مهم دیگر این است که توجه کافی به کودک نمی شود. و یا رفتار والدین با کودکان می تواند باعث شود تاهمچین موردی رخ دهد.

در برخی مواقع هم مشاهده می شود که والدین اقدام به دروغ گفتن می کنند. که کودک با تقلید کردن از بزرگان چنین کاری را انجام می دهند. در اکثر مواقع هم کودکان برای فرار از تحقیر و یا تنبیه اقدام به دروغ می کنند. اگر بخواهیم علت اصلی دروغ گفتن کودک را پیدا کنیم باید به نوع رفتار والدین با کودک دقت نماییم. چون در اکثر مواقع رفتارهای اشتباه والدین باعث بروز چنین مواردی می گردد.

مطالعه بیشتر  خشکی چشم 

پس باید در نوع رفتار با کودکان دقت شود تا از این موارد جلوگیری کرد. در واقع می‌توان گفت که دروغ گفتن کودکان یک مشکل بسیار جدی است. پس اگر به وسیله متخصصین و روانشناسان حرفه ای علت اصلی مشخص شده و درمان گردد در این حالت نگرانی وجود نخواهد داشت.

آیا دروغ گفتن کودکان نگران کننده است؟

در صورتیکه دروغ گفتن بعد از ۶ سالگی ادامه داشته باشد در این حالت می تواند نگران کننده باشد. و باید علت اصلی آن تشخیص داده شود. خوشبختانه امروزه وجود مراکز درمانی معتبر مانند سهامی باعث شده است تا بسیاری از مشکلات رفتاری کودکان با وجود مشاوران و روانکاوان حرفه‌ای که در این مرکز خدمات ارائه می‌دهند به راحتی رفع شود.

اگر شما هم جزو والدینی هستید که نگرانی در رابطه با دروغ گفتن فرزند خود دارید. و برای رفع مشکل بهتر است از مشاورینی که در مرکز درمان سهامی خدمات ارائه می دهند کمک بگیرید.

نقش والدین در دروغ گفتن کودکان چیست؟

به جرأت می‌توان گفت که والدین نقش بسزایی در دروغ گفتن کودکان دارند. چون تقلید کردن از والدین یکی از مهم‌ترین مواردی است که کودکان انجام می دهند که باید به این مورد دقت کرد. اگر والدین در محیط خانه به هم دروغ یگویند کودک هم همین کار را انجام می دهد.  در صورتی که فرض می‌شود کودکان از این مورد اطلاعی ندارند در صورتی که چنین نیست.

مخصوصا در سنین پایین، کودکان تمام کارهایی که والدین انجام می‌دهند را به گونه الگو قرار می دهند. و تمام این موارد باعث می‌شود تا شخصیت و طرز رفتار کودک شکل بگیرد.پس اگر به این مورد دقت نشود ممکن است باعث بروز مشکلات بسیار جدی در رفتار و طرز فکر کودک به وجود بیاید. بیش از ۸۰ درصد از علت دروغگویی کودکان به خاطر عدم توجه والدین به نوع رفتار خود در محیط خانه می باشد.

مطالعه بیشتر  آیادستگاه فتوتراپی برای نوزادان عوارض دارد؟

عوامل تاثیر گذار در دروغگویی کودکان

عوامل  دیگری مانند:

  1. دعوا کردن والدین با کودکان
  2. تنبیه کردن
  3. سرزنش کردن
  4. تحقیر کردن
  5. داشتن توقعات بیش از آن اندازهاز کودک

جز مواردی بسیار مهمی است که باعث میگردد تا کودک برای فرار از شرایط خاص به دروغ متوسل شود. که خوشبختانه با وجود روانشناسان حرفه‌ای که در درمانگاه سهامی در شیراز خدمات ارائه می دهند. باعث شده است تا امکان تشخیص دقیق این مشکل به راحتی امکان پذیر شود.

و والدین بتوانند با کمک روانشناسان علت دقیق دروغگویی کودکان را تشخیص داده. و کارهای لازم را در رابطه با رفع این مشکل انجام دهند.

علت ایجاد دروغگویی در کودکان
علل ایجاد دروغگویی در کودکان

درمان دروغگویی در کودکان

در مرحله اول باید یک مرکز درمانی معتبر که روانشناسان حرفه‌ای در این مرکز خدمات ارائه می‌دهند پیدا شود. که یکی از بهترین این مراکز می‌توان به درمانگاه سهامی در شیراز اشاره کرد. در مرحله بعدی باید با کمک مشاور اهمیت و ارزش راست گفتن به کودکان نشان داده شود. در مرحله بعدی باید اطلاعات کافی و یا آگاهی‌های لازم در رابطه با عواقب و یا زشتی دروغ گفتن به کودکان توضیح داده شود.

در واقع شما باید با رفتار خود این پیام را به کودک انتقال دهید که دروغ گفتن کار درستی نیست .و اگر از دروغ گفتن دست بردارند در این صورت می توانند مشکلات خود را به بهترین صورت حل کنند. و دروغ گفتن یک راه حل مناسب نمی باشد و به هیچ عنوان هم راست گفتن دلیلی بر تنبیه و یا تحقیر کودکان نیست.  چون اگر طرز رفتار والدین با کودکان صحیح باشد و کودک به گونه احساس نارضایتی یا نا امنی نکند. در این حالت اقدام به دروغ گفتن نمی کند.

پس باید در مرحله اول علت دروغ گفتن کودک را در رفتار خود والدین بررسی کرد. که در اکثر مواقع والدین از این مورد غافل هستند و فکر می‌کنند که تنها دلیل دروغ گفتن کودکان موارد دیگری غیر از رفتار خودشان است. در واقع والدین باید به این موضوع دقت کنند که اجازه بدهند کودکان احساسات و عواطف خود را به صورت آزادانه و بدون ترس بیان کنند.

مطالعه بیشتر  مشاوره کودک

افزایش اعتماد به نفس در کودکان

در واقع این مورد باعث میگردد تا اعتماد به نفس کودک زیاد شود. که تمام این موارد در نوع رفتار کودک در جامعه حتی در سنین بالاتر تأثیر بسیار زیادی دارد. و به جرأت می‌توان گفت که نوع رفتار والدین به گونه‌ای زمینه ساز رفتار کودک در سنین بالا در جامعه و حتی  زمینه‌ساز شغل آینده کودک و شخصیت اجتماعی و میزان اعتماد به نفس کودک در جامعه می باشد.

پس باید در طرز رفتار با کودکان فوق العاده دقت نمایید چون موضوع بسیار حساسی است. و مواردی که برای شما ساده است می‌تواند باعث شود تا آسیب های بسیار جدی در سالهای آینده در زندگی اجتماعی کودک، در سنین بزرگسالی به وجود بیاید.

بهترین مرکز روانشناسی کودکان

درمانگاه سهامی یکی از تخصصی ترین درمانگاه در شیراز می باشد. که با ارائه خدمات متنوع مخصوصاً داشتن بخش روانشناسی کودکان باعث می‌شود تا تمام مشکلات رفتاری که در سنین کودکی بروز می کند با کمک مشاورین حرفه ای رفع گردد. و تمام والدینی که به گونه‌ای به خاطر برخی از رفتارهای کودکان نگران هستند. که دروغگویی یکی از این موارد مهم است به راحتی می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته به مرکز درمانی مراجعه کرده و تمام مراحل ترک دروغگویی را با کمک روانشناس و به صورت اصولی طی کنند.

تا از این طریق بتوانند این عادت بد را در کودکان خود از بین ببرند. چون اگر این عادت ترک نگردد و بعد از شش سالگی کودکی دروغگویی را ادامه دهد در این صورت می تواند در سالهای آینده بسیار مشکل ساز باشد. و امکان ترک این عادت در کودکان وجود نداشته باشد. واحد روانشناسی درمانگاه سهامی در شیراز به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به تمام والدین عزیز می باشد.

___________________________________________________

راه های ارتباطی با درمانگاه سهامی

کانال آپارات درمانگاه سهامی

کانال نماشا درمانگاه سهامی

آدرس پیج اینستاگرام درمانگاه سهامی

شماره تماس : ٠٩١٧٠٠٤٤٢٦٢ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۲ ۰۷۱۳۶۲۶۹۱۲۱

_________________________________________________

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button